تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

شغل انبیا

tavalod.blog.ir | شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر
وظیفه یک استاد یا معلم تنها این نیست که بیاید و یک درس و یا رشته علمی  که در آن تخصص دارد را به متعلم آموزش دهد، خواه آن متعلم دانش آموز، دانشجو و یا طلبه باشد.

مسئله این است که یک سری وظایف فراتر از این هم به دوش ایشان است و آن تزکیه آن متعلم و تربیت یک نیروی انقلابی و متعهد در فضای کنونی کشور است.

یک مدرس می تواند در عین اینکه به خوبی یک تخصص را به متعلم آموزش می دهد به تزکیه باطن او و پرورش روحیه انقلابی در وی بپردازد و این هیچ منافاتی با آن رشته علمی خاص ندارد.

مثال علم بدون تزکیه در فضای کنونی جهان همین سلاح های شیمیایی و هسته ای و... است که تا کنون موجب مرگ و آسیب به قشرهای گوناگون مردمی که غیر نظامی نیز بوده اند شده است و آثار مخربی بر نسل های آنان به جای گذاشته است.

در اسلام ناب  علم همواره با تزکیه همراه است همانطور که خدای متعال در قرآن کریم می فرمایند: یُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ(164:آل عمران)  که البته در جاهای دیگر قرآن  نیز تکرار شده است، و این تعلیم را به پیامبران نسبت می دهد.

وظیفه یک استاد متعهد به آرمانهای اسلامی و انقلابی این است که علاوه بر اینکه همواره خود را مورد تزکیه قرار می دهد به متعلمین خویش نیز این روحیه را منتقل کند و آنها را  از دامهای نفسانی و شیطانی آگاه کند و راه رهیدن از این دام ها را به آنها بیاموزد و همچنین آنها را با آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا کند به گونه ای که بدون هیچ شک و شبهه ای بتوانند در این مسیر قدم بردارند و از پس ناملایمتی ها و سختی ها به راحتی رهایی یابند و چنان خدمتی به عالم بشریت بکنند که در طول تاریخ بشریت مانند آن تکرار نشده باشد.

در فضای کنونی جهان دیگر جای غفلت و بی توجهی به امور عامه و خاصه مردم نیست و نمیتوان بی تفاوت از کنار مردم رد شد  و با الفاظی هم چون "به من چه مربوط"، "هر کسی را در قبر خودش می خوابانند"، " مگر کسی دست من را گرفت که دست کسی را بگیرم"، "حوصله ندارم"، " من خودم کار و زندگی و زن و بچه دارم"، " وقت ندارم" و... از انجام وظایفی که بر دوشمان هست شانه خالی کنیم.

به امید موفقیت ، تلاش  و پشتکار شبانه روزی برای تمام اساتید، معلمین و متعلمین در تمام عرصه های علمی و اجتماعی.

محمد علی ابراهیمی
1394/2/12

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">