تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

امریکاییها تا ابد با امام آشتى نمى‌کنند. البتّه امریکاییها که مى‌گوییم، مرادمان ملّت امریکا نیست. مراد، همان رژیم امریکا و گردانندگان سیاستهاى امریکاست. اگر یک فکر و یک فرهنگ است که مردم را این‌طور نگه داشته است، با آن فکر و فرهنگ هرگز آشتى نمى‌کنند. همان‌طور که این حضرات از اسلام و از فکر اسلامى و فرهنگ اسلامى به شدّت متنفّرند. علّت دعوا و مخالفت و خصومت، اینهاست. حال عدّه‌اى، ساده‌لوحانه، این گوشه و آن گوشه مى‌نشینند، حرفى و نِقى مى‌زنند. قلم روى کاغذ مى‌آورند که: «چرا با امریکاییها مذاکره نمى‌کنید؟ تا کى مى‌خواهید این وضع ادامه داشته باشد؟» آیا اینها نمى‌فهمند در دنیا چه خبر است؟ نمى‌فهمند که توقّع این دشمنِ افزون‌خواهِ مغرورِ کم‌خرد و بى‌حکمت چیست؟ تصوّر مى‌کنند همین‌قدر که ما مذاکرات و روابطمان را با امریکا شروع کردیم، همه مشکلات تمام خواهد شد؟ نه آقا، قضیّه این نیست. آرى؛ امریکاییها در اظهارات رسمى مى‌گویند و اظهار مى‌کنند که ما آماده مذاکره با ایرانیم. مذاکره براى چه؟ معلوم است؛ مذاکره براى این‌که راهى و مجرایى براى فشار آوردن روى دولت ایران پیدا شود. مذاکره را براى این مى‌خواهند. چه مذاکره‌اى؟! ما با شما کارى نداریم، احتیاجى به شما نداریم، ترسى از شما نداریم، هیچ محبّتى به شما نداریم. شما کسانى هستید که در روز روشن، جلو چشم همه مردم دنیا، هواپیماى مسافربرى ما را به بهانه دروغ و واهى، سرنگون کردید و دهها نفر انسان را کشتید و حتّى عذرخواهى هم نکردید. این چگونه رژیمى است؟ این چگونه دستگاهى است؟ این چگونه فرهنگى است؟ چطور دل انسان با چنین رژیمى صاف شود؟ ما با اینها کارى نداریم. هیچ رابطه محبّت و عطوفت و دوستى بین ما و امریکا نیست. رابطه نفرت از طرف ماست؛ رابطه خصومت خباثت‌آمیز از طرف آنها است.

 این‌جا یک نکته اساسى دیگر هم وجود دارد که حتماً باید در محاسبات لحاظ شود:

 آنچه تا به حال گفتیم، مربوط به سوابق امریکا با ایران و ملّت ایران مى‌شد؛ اما همه قضیه این نیست. یک اصل بر تفکّر ما مسلمانها حاکم است که آن اصلِ نفرت از ظلم و ظالم و مقابله با ظلم و ظالم در هر جاى دنیاست. شما ببینید امریکاییها چقدر ظلم کرده‌اند! چقدر ظالم‌پرورى کرده‌اند! چقدر ملّتها را مظلوم کرده‌اند! با مردم فلسطین چه کرده‌اند! چگونه به اسرائیل، پروبال داده‌اند! با لبنانیها چه کرده‌اند! با مسلمانان - در داخل کشورهاى خودشان و در هر جا که توانستند - چه کردند! با ملّتهاى ضعیف چه کردند! آیا از اینها مى‌شود صرف‌نظر کرد؟ قضیه این است. مسأله این است. مبارزه با استکبار و روز مبارزه با استکبار - که یک مناسبت ضدّامریکایى این روز را تشکیل مى‌دهد - قاعده و مبنایش اینهایى است که عرض شد. این روال ادامه دارد. تا وقتى که نظام جمهورى اسلامى در خطِّ صحیح حرکت مى‌کند و تا وقتى که آرمانها و اهداف قرآنى و الهى و اسلامى بر ما و بر این نظام حاکم است، این نفرت و مقابله با سردمداران استکبار جهانى و در رأس همه، امریکا، به قوّت خود باقى است.

 اگر آنها رفتارشان را عوض کنند، این روال عوض خواهد شد. البتّه ما چنین گمانى نداریم. بعید مى‌دانیم.
بیانات امام خامنه ای ۱۳۷۳/۰۸/۱۱
  • tavalod.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

ما که از برنامه ریزی های جلساتتان خبر نداریم الله اعلم

شاید:

"از امام مایه گذاشتن تمام شد رسیدیم به نقشه بعدی خب رفقا اینجا نوبت به رهبری است باید اینطوری توی سایت اطلاع رسانی کنیم که رهبری هم با رفاقت دوستانه با آمریکا موافق است و این را تایید می کند تا بقیه مراحل هم طی بشه و به هدف برسیم."

من که دیگه با این حرف ها کاری ندارم و .../چشمامو را روی هم میذارمو...


بدترین درد سخت علاج: بی تفاوتی

آدم های بی تفاوت هیچی نمیشن نه شاه میشن نه امام.


اینها همش دروغه/یک وقتی هم حرومه/ شاید هم اشتباهیست / شاید هک میشه سایتش/ اتل متل توتوله / چرا حسن چرا گاو

عزیز من ایراد نگیر هیچ اشکالی نداره این همه می نویسند من هم بنویسم، باشه؟ پس گوش کن، دستات را بیار جلو.

برای هک کردن استفاده سلیقه ای از یک جمله یا چند جمله از رهبری بدون در نظر گرفتن دیدگاه های دیگر ایشان پیرامون آمریکا این جزوه را با نهایت احترام تقدیم می کنم، فقط شرمنده دستم به دستت نمیرسه میذارم این پایین خودت بردار.

جزوه شیطان بزرگ(آمریکا در بیانات امام خامنه ای)

دریافت

دیدگاه های امام خامنه ای در ارتباط با آمریکا
حجم: 912 کیلوبایت


  • tavalod.blog.ir

هوالعلیم

دولت گذشته حقیقتاً به کشور صدمه زد >--در نتیجه--> اگر احزاب کشور را مال خودشان بدانند >--در نتیجه--> دولت گذشته حقیقتاً به احزاب صدمه زد >--در نتیجه--> اگر احزاب زاییده تفکر هاشمی باشه >--در نتیجه--> دولت گذشته حقیقتاً به تفکر هاشمی صدمه زد 

>--در نتیجه-->دولت گذشته حقیقتاً به هاشمی صدمه زد.

خب اگر این استدال درست باشه خب دولت خوب کاری کرده، بالاخره ضربه و صدمه باید دو طرفه باشه،مثلاً شما به دیوار یک ضربه وارد می کنید و اون هم به شما ضربه وارد می کند، و درد هم داره دیگه >> یک شخصی به انقلاب ضربه می زنه و در عوضش باید هم چند ضربه از انقلاب بخوره.

البته اینها را من با فرض اینکه شما حرف رهبری را قبول کردید می گم ،‌ یادتون که هست:

خصوصیت و امتیاز دوم که در این دولت هست، شعار و گفتمان کلى این دولت است که منطبق بر شعار و گفتمان امام و منطبق بر شعارها و گفتمانهاى انقلاب است؛ این خیلى چیز باارزشى است.  ۱۳۸۷/۰۶/۰۲


البته این واضح است که کسانی که با امام مخالفت می کردند حالا هم با گفتمان امام و انقلاب به معنای حقیقی اش مخالفن.

قبل از دولت 9 و 10 انقلاب با لباس انقلاب در حوزه اجرا ظاهر نشده بود بلکه عقیده های شخصی با لباس انقلابی کثیف و پاره پوره وارد میدان شده بودند تازه حمام هم نرفته بودند و مانند رئوس فکری خود از ادکلان استفاده می کردند، حال خیلی ها هم اون وسط به هم خورد،دیگه هم خوب نشدند تا اینکه دولت نه و ده یکم جوشونده براشون دم کرد داد دسشون، بگذریم حالا....

نه نه اشتباه شد اگه بگذریم شاید به جهنم بریم مثل بعضی از کسانی که از کشته شدن امام حسین علیه السلام گذشتند پس ما از این جور مسائل نمی گذریم...

کجا بودیم...

بله

ما شنیدیم توی جبهه ها اون وقت که میرفتن برای تجسس و یا ... آیه 9 سوره یس را رزمنده ها می خوندن تا دشمن اون ها را نبینه، حالا سئوال من اینه که نکنه این آیه را بعضی ها برای دیگران خوندن ولی به خودشان گرفت؟!

باور کنید مردم کور و کر و لال نیستند از اول هم نبودن، ولی بالاخره با ظاهر آراسته می شه خیلی‌ها را فریب داد ولی دیگه الان خیلی از مردم فقط ظاهر را نمی بینند.باورت نمیشه اشکال نداره معلوم میشه.

 خب از صدمه هایی که وارد شده یکم بگیم که یک کمکی هم کرده باشیم:

رئیس جمهور در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری؛(یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲)

همچنان خود را بدهکار انقلاب ، امام و شهیدان بزرگوار می دانیم

رییس جمهور با سپاس و تشکر صمیمانه از ملت ایران، رهبر فرزانه انقلاب، همکاران دولت در سراسر کشور، نهادها و دستگاههای مختلف و رسانه‌ها تأکید کرد: همچنان و همیشه خود را بدهکار انقلاب ، امام و شهیدان بزرگواری می دانیم که همه توفیقات حاصل ایثار و بزرگواری آنهاست.

دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری گزارش مشروحی از عملکرد ۸ ساله دولت در حوزه های مختلف بیان کرد. این گزارش در قالب پاسخ به ۲۱ سؤال طراحی شده بود که در پاسخ‌ها عملکرد ۸ ساله دولت با عملکرد دولتهای قبل مقایسه می شد.

دکتر احمدی نژاد البته تأکید کرد که مقایسه عملکرد دولت با دولتهای قبل به معنای نفی خدمات ارزشمند آن دولتها نیست.

سؤال اول رییس جمهور درباره شرایط کار دولتهای نهم و دهم و نقش عوامل بیرونی در این شرایط، بود.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال، دو عامل بیرونی بحران جهانی اقتصاد و تحریم های گسترده اقتصادی و یک عامل شرایط داخلی از جمله خشکسالی سالهای اخیر، تنش های سیاسی سال ۸۸ و سیاه نمایی برخی جریان‌ها را در هر گونه ارزیابی از عملکرد دولت بسیار مهم دانست.



تشریح وضعیت توسعه انسانی کشور در ۸ سال گذشته


سؤال دوم رییس جمهور در خصوص وضعیت توسعه انسانی کشور در ۸ سال گذشته بود.

دکتر احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال به آمارهای سازمانهای بین المللی اشاره کرد و گفت: براساس طبقه بندی سازمان ملل که در سال گذشته منتشر شد، ایران از لحاظ شاخص توسعه انسانی از رتبه ۹۴ به رتبه ۷۶ ارتقاء یافته است. افزایش امید به زندگی از ۷۰.۲ سال در سال ۸۴ به ۷۳.۲ سال در سال ۹۱ و افزایش درآمد سرانه ایران از ۹۱۴۴ دلار در سال ۸۴ به ۱۲۶۲۳ دلار در سال ۹۱، از دیگر آمارهایی بود که رییس جمهور در این بخش به آنها اشاره کرد.



تشریح پیشرفتهای کشور و خدمات دولتهای نهم و دهم در عرصه علم و فناوری


رییس جمهور در تشریح پیشرفتهای کشور و خدمات دولتهای نهم و دهم در عرصه علم و فناوری گفت: افزایش ۷ برابری ظرفیت پذیرش دکترای تخصصی – افزایش ۱۲ برابری تولید دارو با فناوری پیشرفته، افزایش سهم ایران در تولید علم پزشکی جهان به ۷.۳ برابر و ارتقای جایگاه جهانی ایران در رشته های مختلف بویژه در نانو از رتبه ۳۵ به رتبه ۸ از جمله شاخصهای پیشرفت در این عرصه است.

وی پیوستن ایران به معدود کشورهای دارای دانش و فناوری ساخت و پرتاب ماهواره و پیشرفتهای چشمگیر هسته ای را از دیگر نکات بارز حرکت کشور در ۸ سال اخیر اعلام کرد و گفت: در آموزش عالی، به جایی رسیده ایم که ظرفیت پذیرش از ظرفیت متقاضی بیشتر شده است.



تشریح آماری خدمات دولت در زمینه ایجاد اشتغال


رییس جمهور سپس به تشریح آماری خدمات دولت در زمینه ایجاد اشتغال پرداخت و گفت: با طرحهایی همچون بنگاههای کوچک زود بازده، صندوق حمایت از فرصتهای شغلی، صندوق مهر امام رضا و بانک تعاون در مجموع میزان بیکاری در ۸ سال اخیر بطور متوسط ۱۱.۴ درصد بوده است که نشان می دهد در مقایسه با دولتهای هفتم و هشتم، میزان بیکاری کمتر شده است.

دکتراحمدی نژاد اعطای سهام عدالت به بیش از ۴۰ میلیون نفر، اختصاص ۱۲۴۰ میلیارد تومان سهام ترجیحی به کارگران و اجرای گام اول هدفمندی یارانه‌ها را از گامهای بلند دولت برای تحقق عدالت دانست و افزود: در ۸ سال اخیر بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر وام قرض الحسنه ازدواج دریافت کردند و بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان وام برای مسکن در اختیار محرومان قرار گرفته است.

رییس جمهور در پاسخ به این سوال که "آیا در این دولت توزیع درآمدها بهتر و مردم مرفه تر شده اند یا خیر؟"، بهبود در سه شاخص ضریب جینی، نسبت مخارج دهک های اول و آخر درآمد و همچنین میزان درآمد سرانه بر اساس برابری قدرت خرید را بعنوان شواهد بهبود رفاه مردم و توزیع درآمدهای دولت عنوان کرد.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: ضریب جینی در سال ۸۴ ،‌ ۰.۴۰۲۳ بود که در سال ۹۱ به ۰.۳۵۷ کاهش یافت که نشان می‌دهد فاصله طبقاتی کاهش یافته است.

رییس جمهور با ارائه آماری در خصوص نسبت مخارج بیشترین دهک درآمدی به کمترین دهک درآمدی در مناطق شهری و روستایی افزود: این نسبت برای اولین بار به کمتر از ۱۰ کاهش یافت.

سوال هفتمی که رییس جمهور مطرح کرد از این قرار بود: "آیا دولت در مدیریت اقتصاد به اصلاحات و تحولات ساختاری اقتصاد توجه نکرد"؟

آقای احمدی نژاد برای پاسخ به این سوال به اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شرکتهای دولتی و هفت برنامه مشخص در قالب تحول اقتصادی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اجرای قانون سیاستهای اصل ۴۴ پس از تصویب مجلس آغاز شد و ۱۱۹ هزار میلیارد تومان واگذاری بنگاههای اقتصادی صورت گرفت که ۷۰ درصد این واگذاریها از طریق بورس بود.



اجرای قانون هدفمند یارانه‌ها گام اساسی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور

رییس جمهور به اجرای قانون هدفمند یارانه‌ها را گام دیگری در اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور برشمرد و تصریح کرد: مدیریت مصرف انرژی، توزیع عادلانه یارانه، مقابله با قاچاق سوخت و کاهش فاصله طبقاتی از اهداف اجرای این قانون بود.

وی همچنین افزود: مصرف روزانه بنزین در سال ۸۶، ۷۴ میلیون لیتر بود که در صورت تداوم مصرف با این شیب، در سال ۹۲ به ۱۴۲ میلیون لیتر می رسید اما با اجرای هدفمندی یارانه‌ها، مصرف روزانه بنزین در سال ۹۱ به ۶۱ میلیون لیتر رسید.

احمدی نژاد رشد ۵ درصدی مصرف برق در کشاورزی و رشد ۹ درصدی در بخش صنعت را نشانه رشد تولید دانست و افزود:‌ صندوق بین المللی پول، روش ایرانی هدفمندی یارانه‌ها را بهترین روش معرفی و به دیگر کشورها اجرای آن را توصیه کرد.

اصلاح نظام مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی، اجرای طرح تحول گمرکی، آغاز اصلاح نظام توزیع، بخشهای دیگری از گزارش رییس جمهور در خصوص اجرای سیاستهای اصلاح اقتصادی بود.



تشریح وضعیت بازار سرمایه در ۸ سال گذشته


سؤال هشتم دکتر احمدی نژاد به وضعیت بازار سرمایه در ۸ سال گذشته اختصاص داشت. رییس جمهور در پاسخ به این سؤال این آمارها را بیان کرد: تعداد سهامداران بورس از ۴.۳ میلیون نفر در سال ۸۴ به۷.۲ میلیون نفر در سال ۹۱ رسیده است. شاخص کل بورس از ۹۴۶۰ واحد در سال ۸۴ به بیش از ۵۴ هزار واحد در سال ۹۲ رسیده است.

دکتر احمدی نژاد با ارائه این آمارها نتیجه گیری کرد که ارزش بازار سرمایه در هشت سال گذشته ۷ برابر شده و اعتماد مردم و فعالان اقتصادی به بازار سرمایه افزایش یافته است.

نهمین سؤال رییس جمهور درباره وضعیت قدرت عمل بانکها و بانک مرکزی در ۸ سال گذشته بود. وی در این بخش هم چند آمار ارائه کرد و گفت: قدرت وام دهی بانکها در سال ۸۳ پانزده هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۱ به پنجاه و یک هزار میلیارد تومان رسیده.

سرمایه بانکها در هشت سال گذشته از یکهزار و پانصد میلیارد تومان به سه هزار و صد میلیارد تومان رسیده است. نسبت بدهی دولت به کل مطالبات بانکی از ۲۱.۴% در سال ۸۴ به ۱۲% در سال ۹۱ رسید و در سال ۹۲ نیز بدهی دولت به بانکها کُلاً تسویه شد.



دولت تمام بدهی خود را به بانک مرکزی تسویه کرده است


دکتراحمدی نژاد در سؤال دهم خود پرسید: آیا این دولت بدهکارترین دولت در تاریخ است؟ وی در پاسخ گفت: دولت تمام بدهی خود را به بانک مرکزی تسویه و در واقع بدهی انباشته دولتهای قبلی را نیز تسویه کرده است.

رییس جمهور درباره بدهیهای خارجی کشور نیز با استناد به آمار رسمی گفت: دولت در آغاز کار، کشور را با بدهی ۴۱.۹ میلیارد دلاری تحویل گرفت: اما اکنون با بدهی ۱۵.۹ میلیارد دلاری تحویل می دهد یعنی برخلاف تبلیغات فراوان، در ۸ سال اخیر ۲۶ میلیارد دلار بدهی خارجی کشور کاهش یافته است.

دکتر احمدی نژاد مجموع سرمایه های خارجی وارد شده به کشور را از اول انقلاب تا سال ۸۳، حدود ۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در ۸ سال اخیر، بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

رییس جمهور در زمینه تجارت خارجی نیز با بیان آمارهای مختلف تأکید کرد: اوضاع کشور در این زمینه نیز بهبود یافته است.

افزایش تجارت خارجی به ۶۳۵ میلیارد دلار در ۸ سال اخیر و افزایش صادرات غیرنفتی از ۳۸ به ۱۷۱ میلیارد دلار از جمله آمارهای بیان شده در این بخش بود. احمدی نژاد افزود: نسبت صادرات غیرنفتی به واردات نیز که شاخص مهمی در مباحث اقتصادی است از ۲۵ درصد در سال ۸۳، به ۷۷ درصد در سال ۹۱ رسیده و در سه ماه اول امسال اولین بار در تاریخ کشور، میزان صادرات به واردات افزایش یافته است.

رییس جمهور در پاسخ به شبهه ای که گفته می شود دولت همه منابع را خرج کرده و برای دولت بعدی چیزی باقی نگذاشته است گفت: ارزش دارایی های ارزی بانک مرکزی در حال حاضر بیش از یکصد میلیارد دلار است که نسبت به ۸ سال قبل که دولت را تحویل گرفتیم هشتاد درصد افزایش یافته است.

دکتر احمدی نژاد همچنین میزان دارایی صندوق توسعه ملی را بیش از ۵۲ میلیارد دلار و میزان دارایی نقدی این صندوق را بیش از ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

رییس جمهور در تشریح وضع نقدینگی و تورم نیز به مقایسه ی میان سالهای ۷۶ تا ۸۳ با ۸ سال اخیر پرداخت.

احمدی نژاد گفت: متوسط رشد نقدینگی در دولتهای هفتم و هشتم سالانه ۲۷.۱ درصد بود که در دولتهای نهم و دهم به ۲۶.۲۴ صدم درصد کاهش یافته است.

رییس جمهور افزود: نرخ سالانه تورم نیز در دولتهای قبل از دولت بنده ۲۰.۵ درصد بود که در ۸ سال اخیر بطور متوسط به سالانه ۱۷.۷ درصد رسیده است.



تشریح وضعیت تولید در ۸ سال گذشته


سؤال نوزدهم رییس جمهور درخصوص وضعیت تولید در ۸ سال گذشته بود که دکتر احمدی نژاد به متوسط نرخ رشد اقتصادی از ۴.۷% در فاصله سالهای ۷۶ تا ۸۳ به ۴.۴% در فاصله سالهای ۸۴ تا ۹۱ اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعت در هشت سال قبل از این دولت، ۲۱ هزار میلیارد تومان بود که در هشت سال اخیر به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

افزایش تولید پتروشیمی از ۱۸.۲ میلیون تن به بیش از ۶۰ میلیون تن، افزایش تولید فولاد از حدود ۱۰ میلیون تن به حدود ۲۴ میلیون تن، افزایش تولید سیمان از ۳۳ میلیون تن به ۸۰ میلیون تن و افزایش تولید خودرو از ۹۶۰ هزار دستگاه به ۲ میلیون دستگاه از دیگر آمارهایی بود که رییس جمهور در بخش تولید ارائه کرد.

سوال بیستم رییس جمهور در خصوص "میزان ظرفیت سازی در بخش آب، برق و انرژی" بود.

وی گفت مجموعه نفت و گاز تولید شده قابل استحصال تا قبل از دولت نهم معادل ۹.۱ میلیارد بشکه نفت بود که این عدد در هشت سال گذشته به ۳۴ میلیارد بشکه رسید.

دکتر احمدی نژاد میزان ظرفیت سازی در بخش برق و ذخایر آبی در دولتهای نهم و دهم را نیز تقریبا معادل ۲۷ سال قبل از این دولت‌ها خواند.

"آیا کشاورزی در این دوره مورد غفلت قرار گرفت"؟ سوال بیست و یکم احمدی نژاد بود. وی در پاسخ خاطر نشان کرد تولید محصولات کشاورزی از ۸۶.۹ میلیون تن در سال ۸۳ به ۱۱۸ میلیون تن در سال ۹۱ رسید و تراز صادرات کشاورزی به واردات نیز از ۱.۳۵ میلیارد دلار در سال ۸۳ به ۲.۱۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

رییس جمهور در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر اینکه گزارش بیان شده فقط گوشه ای از خدمات و فعالیتهای دولت بوده است افزود: همه توفیقات ملت و کشور در سالهای اخیر آنهم در شرایطی که همه دشمنان برای کارشکنی و تشدید فشارها بسیج شده بودند در پرتو عنایات خاص الهی و لطف ویژه امام زمان (عج) – حمایتهای ارزشمند مقام معظم رهبری – بزرگواری و همدلی ملت – همکاری نهادها و دستگاههای مختلف و پاک دستی، ارزش مداری، عدالت محوری و تواناییهای تخصصی اعضای دولت بدست آمده است.

دکتراحمدی نژاد با سپاس و تشکر صمیمانه از ملت ایران، رهبر فرزانه انقلاب، همکاران دولت در سراسر کشور، نهادها و دستگاههای مختلف و رسانه‌ها تأکید کرد: همچنان و همیشه خود را بدهکار انقلاب و امام و شهیدان بزرگواری می دانیم که همه توفیقات حاصل ایثار و بزرگواری آنهاست.


 

  • tavalod.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

متون زیر صحبت های دکتر احمدی نژاد در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲



آیا بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یافته است و این دولت بدهکارترین دولت تاریخ است؟

- با مصوبه مجمع عمومی در خرداد سال 92 و براساس بند ب ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور

تمام بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی تسویه شد که این بدهی‌ها از سال 57 تجمیع شده بود که بخشی از آن مربوط به اوراق مشارکت و سرمایه گذاری‌های دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بود. دولت با این کار خود چند کار انجام داد؛ وقتی بدهی را تسویه کرد، بانک مرکزی را تقویت کرد. در واقع بانک مرکزی حساب‌های آن شفاف و قدرتمند شد.

ثانیاً از تزریق نقدینگی بعدی به اقتصاد کشور پیشگیری کرد و ثالثاً فرصت جدیدی برای اخذ تسهیلات از نظام بانکی برای دولت بعدی به استناد قانون بودجه 92 فراهم کرد. مجموعه تلاش‌هایی که برای متوقف کردن اقدام دولت انجام شد، بهترین سند برای قانونی بودن و صحیح بودن اقدام دولت است.

معلوم شد که نه تنها اتهام بدهکارترین دولت تاریخ به این دولت اتهامی واهی و یک دروغ بزرگ است، بلکه این دولت بدهی های انباشته دولتهای قبلی را نیز تسویه کرده است.

سوال دوازدهم؛ آیا بدهی های خارجی کشور افزایش یافته و کشور بدهکارتر شده است؟

مجموعه تعهدات بالقوه خارجی کشور، در سال 84 ، 41.9 میلیارد دلار بوده است که این میزان در پایان سال 91 به 15.9 میلیارد دلار رسیده است، یعنی حدود 26 میلیارد دلار تعهدات بالقوه خارجی کاهش یافته است. پس کشور الان نه تنها بدهکارتر نشده بلکه بخش مهمی از بدهی‌های خارجی کشور مانده از گذشته را نیز تسویه کرده است.


ولی امروز روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری گفت:

دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با خزانه خالی با انبوهی از بدهکاری مواجه بوده است.(تشویق حضار...)، البته این جا خیلی جای کف زدن نیست، معنی این تشویق را می‌دانم چیست و آن اینکه شما در دلتان با ما همراهید.
در گزارش هفته گذشته یک صندوق در دولت اعلام کرد که بیش از 50 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است. این فقط یک صندوق است و همانجا مسئول صندوق دیگری گفت، صندوق ما بیش از این از دولت طلب دارد. این 100 هزار میلیارد تومان یک گوشه ای از بدهکاری‌های دولت است. اما دولت با امید، اعتماد، عقلانیت، تدبیر و کلید همت شما، فرهیختگان، اندیشمندان، با استقامت ملت ایران به تعبیر مقام معظم رهبری از این پیچ به خوبی عبور خواهد کرد.


متون زیر را هم کابینه دولت دهم در در دیدار هیأت وزیران با رهبر معظم انقلاب در روز دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ نقل شده:

وزیر اقتصاد از افزایش شاخص توسعه انسانی کشور خبر داد و تأکید کرد: تولید ناخالص داخلی به مرز یک هزار میلیارد تومان و رتبه ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد دنیا رسید، ذخایر خارجی کشور فراتر از 100 میلیارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجی کشور به 3/14 میلیارد دلار رسید که معادل یک سوم میزان بدهی خارجی کشور در سال 84 است.

بهمنی رییس کل بانک مرکزی در گزارش خود با اشاره به مجموعه ای از محدودیت های خارجی و تحریم ها گفت: با وجود همه این فشارها، ذخایر ارزی کشور در سالهای اخیر به بیش از یکصد میلیارد دلار افزایش یافته، ضمن آنکه توانسته ایم 5/27 میلیارد دلار از بدهی های خود را کاهش دهیم.


و در آخر اشاره کنم به اینکه:

29 تیرماه سال جاری بود که حسن رادمر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد ذخایر مطمئنی از کالاهای اساسی برای دولت یازدهم فراهم شده است که انبار آنها به دولت یازدهم انتقال داده خواهد شد.
وی با اشاره به دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش با رئیس جمهور منتخب گفته بود: در این جلسه گزارش مبسوطی در خصوص وضعیت ذخایر کالاهای اساسی ارایه شده است و بر این اساس، جای نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در ماههای ابتدایی دولت یازدهم وجود ندارد. وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی آن را دارد تا انبار ذخایر کالاها را به نمایندگان رییس جمهوری منتخب در امور انتقال دولت را تحویل دهد.وی اظهار داشته بود: ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت قابل قبول و مناسبی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش دارد که دولت جدید در ماه های نخستین استقرار خود درگیر ذخیره سازی نباشد و با آسودگی خاطر از موجودی ها استفاده کند. (مصاحبه با مهر/ 29 تیرماه)


و تازه انبار ها را نیز در پایان دولت دهم از صدا و سیما نشان میدادند ولی آیا اینها .../

نکنه یک شبه همه چیز هیچ چیز شده!!!

اون انبار هایی که نشان می داد را خود کارشناسان می گفتند تا حدود 2 ماه را جواب میده!!


منابع:

http://www.president.ir

http://nocutpress.com

  • tavalod.blog.ir


مالک زمانه
دریافت
حجم: 1.68 مگابایت
توضیحات: اندازه صفحات:A5


آخوند درباری در کلام امام خمینی
حجم: 2.09 مگابایت



دریافت

حجم: ۲۴۷ کیلوبایت




دریافت
حجم: 4.21 مگابایت





عنوان: جزوه اسلام سیاست است."امام خمینی(س)"
دریافت



عنوان: تفسیر سوره حمد "امام خمینی(س)"

دریافت



عنوان: ولایت فقیه(حکومت اسلامی)"امام خمینی(س)

دریافت



عنوان: شرح حدیث جنود عقل و جهل"امام خمینی(س)"

دریافت



عنوان: ترجمه تحریرالوسیله امام خمینی(س)-جلد 2

دریافت


حجم: 2.56 مگابایت
دریافت


حجم: 20.9 مگابایت
دریافت


جزوه شیطان بزرگ(آمریکا در بیانات امام خامنه ای)

عنوان: جزوه شیطان بزرگ(آمریکا در بیانات امام خامنه ای)

حجم: 912 کیلوبایت
دریافت


آرامش سیاسی(گزیده بیانات امام خامنه ای)

عنوان: آرامش سیاسی(گزیده بیانات امام خامنه ای)

حجم: 383 کیلوبایت
دریافت



عنوان: جزوه اخلاق سیاسی-
برگزیده بیانات امام خامنه ای- شماره 5
حجم: 351 کیلوبایت

دریافت


‌جهاد سیاسی

دریافت
عنوان: جزوه جهاد سیاسی-بیانات امام خامنه ای مدظله العالی
حجم: 700 کیلوبایت


عنوان: جزوه اسلام منهای سیاست

بیانات امام خامنه ای مدظله العالی
حجم: 505 کیلوبایت

دریافت



  • tavalod.blog.ir


بسم الله الرحمن الرحیم


دیدگاه رهبری


۱۳۹۰/۱۲/۱۸

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى

اینکه گفته بشود ما مردم‌سالارى را از غربى‌ها یاد گرفتیم، خطاست. صورت ظاهر، یکى است؛ اما مردم‌سالارى ما ریشه در یک معرفت دینى دیگر و یک جهان‌بینى دیگرى دارد، تا آنچه که آنها میگویند. ما براى انسانها کرامت قائلیم، براى رأى آنها ارزش قائلیم و حضور آنها را وسیله‌اى میدانیم براى اینکه اهداف الهى تحقق پیدا کند و بدون آن امکان‌پذیر نیست.

 غربى‌ها جور دیگرى عمل میکنند. البته هم ما چهارچوبهائى داریم، هم آنها؛ آنها چهارچوبهاشان ظالمانه است. در یک کشورى کسى به افسانه‌ى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثه‌ى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد - واقعى باشد - خیلى خوب، انکار یک حادثه‌ى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محکومش میکنند؛ آن وقت به پیغمبر اعظم، به این انسان برجسته‌ى همه‌ى تاریخ، صریحاً اهانت میکنند، مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان را مورد توهین قرار میدهند، کسى حق ندارد به این اعتراض کند که چرا شما این کار را کردید! ببینید این چه چهارچوبهاى غلط و مفتضحى است. چهارچوب آنها این است. اگر کسى در آنجا با حجاب ظاهر بشود - در دانشگاه یا در محیط کار - مجرم است! این چهارچوب است دیگر، منتها چهارچوبهاى غلط و معوج، برخلاف فطرت انسان، برخلاف فهم درست انسان. چهارچوبهاى ما چهارچوبهاى الهى است: ما با فساد مخالفیم، با فحشا مخالفیم، با انواع و اقسام انحرافات بشرى مخالفیم، برابر آنچه که شریعت و دین به ما مى‌آموزد. ما معتقدیم بایستى در مقابل این انحرافها ایستاد، راه‌هاى زندگى را باید از اسلام و قرآن و الهام الهى و وحى الهى گرفت. این چهارچوب ماست. این شد مردم‌سالارى دینى. این الگوى ماست.

 

 

 

۱۳۹۱/۰۶/۲۷

بیانات در دانشگاه علوم دریایى امام خمینى نوشهر

 

امروز در بسیارى از کشورهاى غربى کسى جرأت ندارد که واقعهى مجهولالحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد. آن طورى که اطّلاع دادند به ما، در آمریکا اگر کسانى با تکیه به مبانى روانشناسى و جامعهشناسى بخواهند بر علیه همجنسبازى چیزى بنویسند و منتشر کنند، قادر نخواهند بود، جلویشان گرفته میشود! اینها چطور ملتزم به آزادى بیانند؟ آن جایى که پاى سیاستهاى خبیث صهیونیستى در میان است که باید اخلاق ملّتها و نسلهاى جوان به فساد کشیده بشود، در آنجا آزادى بیان معنا ندارد و کسى جرأت نمیکند و حق ندارد در مقابل این سیاست خباثتآلود و رذیلانه چیزى منتشر کند - یا در قبال مسئلهاى مثل هولوکاست - امّا براى اهانت به مقدّسات اسلامى و به خیال خودشان براى سبک کردن این مقدّسات در چشم جوانان کشورهاى اسلامى چرا! کسى از اینها باور نمیکند. کسى باور نمیکند که رژیم آمریکا که سى سال از کسى مثل حسنى مبارک به جدّ حمایت کرده است، سى و پنج سال از کسى مثل محمّدرضاى پهلوى در ایران با همهى آن جنایات پشتیبانى کرده است، این رژیم طرفدار دموکراسى باشد؛ کسى باور نمیکند که حملهى آنها به عراق و حملهى به صدّام حسین بهخاطر مبارزهى با دیکتاتورى باشد. اینها خودشان دیکتاتور پرورند. دیکتاتورهاى منطقهى اسلامى ما در طول زمانهاى مختلف، با تکیهى به آنها توانستهاند و همچنان میتوانند به مردم خودشان زور بگویند و ظلم کنند و تبعیض روا بدارند. چطور اینها ادّعاى دموکراسىخواهى میکنند. کسى از آنها باور نمیکند.

 

 

 

۱۳۸۷/۱۲/۱۴

بیانات در چهارمین کنفرانس حمایت از ملت فلسطین

اکنون 60 سال از اشغال فلسطین میگذرد. در این مدت همه‌ی ابزارهای قدرت مادی در خدمت غاصبان قرار گرفته است؛ از پول و سلاح و فناوری، تا تلاشهای سیاسی و دیپلماسی، و تا شبکه‌ی عظیم امپراتوری خبری و اطلاع‌رسانی.
به‌رغم این تلاش شیطانی گسترده و حیرت‌آور، غاصبان و حامیان آنان نه تنها نتوانسته‌اند مسأله‌ی مشروعیت رژیم صهیونیستی را حل کنند، بلکه این مسأله با گذشت زمان بغرنج‌تر هم شده است.

عدم تحمل رسانه‌های غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی صهیونیزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست که بهانه‌ی غصب فلسطین بود، یکی از نشانه‌های این تزلزل و ابهام است. اکنون وضع رژیم صهیونیستی از همیشه‌ی تاریخ سیاه خود در افکار عمومی جهان بدتر و پرسش از دلیل پیدایش آن جدّیتر است. اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی از شرق آسیا تا امریکای لاتین علیه آن رژیم و تظاهرات مردمی در 120 کشور جهان و از جمله در اروپا و در انگلیس که خاستگاه اصلیِ این شجره‌ی خبیثه بود، و دفاع آنان از مقاومت اسلامی غزه و از مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه، نشان میدهد که یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده که در 60 سال گذشته هرگز تا این حد، جدی و حجیم نبوده است. میتوان گفت مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین توانسته است وجدان جهانی را بیدار کند.

این درس بزرگی است، هم برای دشمنان امت اسلامی که خواسته‌اند با زور و سرکوب، دولتی و ملتی جعلی و فرمایشی بسازند و با مرور زمان، آن را به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل کرده و چنین تحمیل ظالمانه‌ئی را در جهان اسلام، عادی‌سازی کنند. و هم برای امت اسلامی و بویژه جوانان غیور و وجدانهای بیدار آن، تا بدانند که مجاهدت در راه بازگرداندن حق پایمال‌شده، هرگز ضایع نمیشود و وعده‌ی خداوند راست است که فرمود:أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ. الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.


و قال تعالی: إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ، و قال عزوجل: وَ لَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ، و قال: وَعْدَ اللَّهِ لا یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ، و قال عز من قائل: فَلا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ و کدام وعده از این وعده الهی صریحتر که فرمود: وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ.
مغالطه‌ی بزرگی که در قضیه‌ی فلسطین بر ذهن برخی از دست‌اندرکاران چنگ انداخته این است که کشوری بنام اسرائیل یک واقعیت شصت ساله است و باید با آن کنار آمد. من نمیدانم اینها چرا از واقعیتهای دیگری که در برابر چشم آنان است درس نمیگیرند؟ مگر کشورهای بالکان و قفقاز و آسیای جنوب غربی پس از هشتاد سال بی‌هویتی و تبدیل به بخشهائی از شوروی سابق، بار دیگر هویت اصلی خود را باز نیافتند؟
چرا فلسطین که پاره‌ی تن جهان اسلام است نتواند بار دیگر هویت اسلامی و عربی خود را بازیابد؟ و چرا جوانان فلسطینی که در شمار باهوشترین و مقاومترین جوانان عربند نتوانند اراده‌ی خود را بر این واقعیتِ ظالمانه فائق گردانند؟
مغالطه‌ی بزرگ دیگر آن است که گفته شود تنها راه نجات ملت فلسطین، مذاکره است! مذاکره با کی؟ با رژیم غاصب و زورگو و گمراهی که جز به زور، به هیچ اصل دیگری معتقد نیست؟ آنان که به این بازیچه و فریب خود را دلخوش کردند چه به دست آوردند.

 

۱۳۸۷/۰۱/۰۱

بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

 

امروز امریکا در میان افکار عمومی مردم دنیا منفور و منزوی است؛ شعارهاشان هم دیگر در چشم مردم رنگ و رویی ندارد و کسی باور نمی‌کند. کی باور می‌کند که رژیم امریکا طرفدار حقوق بشر و طرفدار دموکراسی است؟ حقوق بشر امریکایی! از شهریور سال 1380 که حادثه‌ی برجهای نیویورک اتفاق افتاد، دولت امریکا سی و دو میلیون نفر را در داخل امریکا بازجویی کرده! سی و دو میلیون نفر! اینها آمارهای خودشان است. مکالمات مردم را کنترل کردند و در زندانهایشان شکنجه کردند؛ در کنگره قانون ضدشکنجه تصویب کردند، اما رئیس جمهور کنونی امریکا این قانون را وتو کرد، رد کرد، یعنی شکنجه ممنوع نیست! اینها می‌فهمند حقوق بشر یعنی چه؟ امریکا در حدود دویست بازداشتگاه مخفی در سراسر دنیا دارد که تعدادی از این بازداشتگاهها در اروپاست؛ اروپایی‌هایی که حقوق بشر لقلقه‌ی زبانشان است و از هر طرف حرکت می‌کنند، اسم حقوق بشر را می‌آورند که ما پایبند حقوق بشریم! این حقوق بشر است؟ در مقابل آن کسی که هولوکاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه بسیج می‌شوند ـ دادگاه‌هاشان، دولتهاشان، روزنامه‌هاشان ـ اما در مقابل اهانت به نبی مکرم اسلام، نه فقط اعتراض نمی‌کنند، بلکه همصدایی هم می‌کنند! این حقوق بشر است؟ این احترام به انسانیت است؟ این احترام به انسانهاست؟ می‌گویند ما طرفدار دموکراسی هستیم، اما هر جایی که آراء مردم بر خلاف منافع آنها باشد، با مشت آهنین با دموکراسی و با دولت منتخب مردم برخورد می‌کنند! یک نمونه‌اش دولت حماس است در فلسطین. مگر منتخب مردم نیست؟ یک نمونه هم تهدیدهای چرند و بی‌محتوایی است که علیه جمهوری اسلامی بکار می‌برند؛ جمهوری اسلامی با این مردم سالاری وسیع، که در همه‌ی منطقه و در بسیاری از نقاط عالم نظیر این مردم‌سالاری رائج در کشور ما وجود ندارد که در طول کمتر از سی سال حدود سی انتخابات در این کشور انجام گرفته است. علیه جمهوری اسلامی حرف می‌زنند، مهمل‌بافی می‌کنند، تهدید می‌کنند، تهدید به تحریم، تهدید به حمله‌ی نظامی؛ مگر حمله‌ی نظامی نکردید؟ مگر تحریم نکردید؟ مگر با ملت ایران تا حالا خوشرفتاری کردید؟ این ملت هر چه دارد بر اثر استقامت و شجاعت و ایستادگی خود دارد و قدرت خود را از درون خود و از ذات خود به دست آورده است. ادعای حقوق بشر می‌کنند، آن‌وقت از رژیم غدار و خونریز صهیونیستی ـ که این همه جنایت انجام می‌دهد ـ دفاع می‌کنند. من تعجب می‌کنم چرا بعضی از دولتهای اروپایی، از سرنوشت رژیم امریکا عبرت نمی‌گیرند؛ با این‌که می‌بینند چقدر در دنیا منفور است. بعضی از اینها برای خوشامدگویی سرمایه‌داران صهیونیست، به کشور فلسطین غصب شده می‌روند و در پارلمان دولت جعلی صهیونیستی علیه ایران حرف می‌زنند و از ایران مذمت می‌کنند؛ برای این که دل آنها را به دست بیاورند! چرا عبرت نمی‌گیرند؟ امروز رژیم صهیونیستی منفور است؛ امریکا ـ که پشتیبان اوست ـ منفور ملتهاست؛ و امروز حقوق بشر به همه‌ی دولتها و ملتها حکم می‌کند که صف واحدی را در مقابل زورگوییهای امریکا و صهیونیستهای مسلط بر امریکا و دولت امریکا تشکیل بدهند. ملت ایران در این میانه، از همه‌ی ملتها صریحتر و شجاعتر ایستاده است.


دیدگاه روحانی:


بسم الله الرحمن الرحیم

متن کامل سخنان رییس جمهور در جمع خبرنگاران 10 مهر1392

روحانی و هولوکاست

قصد داشتیم فضایی را که اسراییلی ها همواره در آمریکا بوجود می آورند و با دروغ پراکنی هایشان در سالهای گذشته و هم امسال، چه قبل و چه حین و چه بعد از سفر من - که نتانیاهو می خواست به آمریکا برود - این فضا را تا حدی برای اسرائیل سخت کنیم و افکار عمومی آمریکا را متوجه کنیم به اینکه بسیاری از مطالبی که مطرح می‌شود، واقعیت ندارد. در روزهای اولیه که برای مصاحبه رفته بودیم، بحث نابودی اسراییل و یا مساله هولوکاست به عنوان یک سوال بود، اما شما دیدید در مصاحبه آخر که همه خبرنگارها بودند هیچ کس از این دو موضوع سوال نکرد و بنابراین بسیاری از مسائل در این زمینه که در ذهن مردم بود، پاک و زدوده شد و این کار را برای اسراییلی ها سخت کرد، البته می‌دانید که اسراییل لابی بسیار قوی در آمریکا دارد، در کنگره نفوذ دارد، کار زیادی کردند و اتفاقا این ما هستیم که باید جای خالی یک لابی قوی ایرانی را در آینده پر کنیم، باید کاری کنیم که در بخش های مختلف عده ای تلاش کنند برای اینکه افکار و مواضع و نظرات ملت ایران را به گوش مردم آمریکا برسانند و فکر می کنم خود ایرانی هایی که آنجا حضور دارند، باید آنها اولین قدم را بردارند. من در جلسه با ایرانیان این را مطرح کردم و گفتم همه ایرانیان در آمریکا صدا و سیمای ما هستند و باید واقعیت‌های ایران را منعکس کنند. در این زمینه هم باید تلاش گسترده‌ای صورت گیرد

 

 

 

متن کامل مصاحبه رییس‌جمهوری اسلامی ایران با شبکه PBS

5 مهر1392
مجری: موضوعی هست که باید روشن شود چون امروز صبح و حتی امروز عصر درباره آن بحث شده بعد از مصاحبه شما با کریستین امانپور از CNN که سوالی درباره هولوکاست پرسید. و این سوال اینجا معنی دارد به خاطر رییس‌جمهور قبل از شما پرسیده شده که آیا شما این حقیقت را قبول می‌کنید که یک هولوکاست وجود داشته و در آن در حدود 6 میلیون یهودی کشته شده‌اند و آیا می‌توانید آن را جدای مسایل دیگر بپذیرید و موضوع را به تاریخ‌شناسان ارجاع ندهید و اجازه ندهید موضوع توسط هر احساسی که شما درباره تشکیل رژیم اسراییل در خاورمیانه دارید و چرا شما به سادگی نمی‌گویید که هولوکاست رخ داده و یک نسل‌کشی بوده و ما آن را قبول داریم همانطور که رخدادهای دلخراش دیگری که برای دیگران رخ داده را می‌پذیریم. چرا نمی‌توانید این را بگویید؟ آیا شما بازداشته می‌شوید از گفتن آن؟

دکتر روحانی: ما اساساً جنایت نازی‌ها را در جنگ جهانی دوم محکوم می‌کنیم. خیلی‌ها توسط نازی‌ها کشته شدند. یهودی‌ها، مسیحی‌ها، مسلمانان و دیگران هم کشته شدند. ما اساساً جنایت و کشتار را نسبت به هرکس و هر گروه محکوم می‌کنیم. ما یک بی‌گناه کشته شود نمی‌پرسیم آیا یهودی، مسیحی و مسلمان است. ما می‌گوییم کشتن بی‌گناه محکوم است و جنایت علیه انسان‌ها محکوم است و بنابراین ما جنایت نازی‌ها را هم نسبت به یهودی‌ها و بقیه محکوم می‌کنیم.

مجری: پس شما نمی‌خواهید رویداد آن را انکار کنید چون این یک توهین به انسانیت است.

دکتر روحانی: چرا انکار بکنیم. ما جنایت نازی‌ها را انکار نمی‌کنیم بلکه محکوم می‌کنیم. اما می‌گوییم اگر جنایتی توسط نازی‌ها رخ داده دلیلی نمی‌شود که گروهی 60 سال یک ملتی را آواره بکنند، ما می‌گوییم این خوب نیست که عده‌ای جایی جنایت کردند ما دیگری را مورد آزار قرار بدهیم و آنها را بی‌خانمان کنیم و آنها را تحت بدترین شکنجه‌ها و ظلم‌ها قرار دهیم. ولی ما در کنار نازی‌ها نیستیم ما مخالف نازی‌ها هستیم و جنایت آنها را نسبت به هرکس و هر گروه و هر مذهب و هر دسته‌ای که بوده محکوم می‌کنیم
.


  • tavalod.blog.ir