تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

انحراف از دید امام خامنه ای نه از دید منحرفان

اگر یک منحرف از آرمان ها و اصول انقلاب چیزی را انحراف بداند مورد خطاب او از اصلیترین و کامل ترین جریانات در راستای اهداف و آرمانهای انقلاب است.

انقلاب مخالف منحرف >> منحرف مخالف انحراف>> انقلاب موافق با انحراف منحرف


"ملّت ما را از زبان مغرضِ دیگران نباید شناخت؛ ملّت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش، از این جلوه‌های عظیم باید شناخت؛ این است ملّت ایران. آنچه دشمن با فضاسازی سعی میکند از ملّت ایران نشان بدهد و بعضی کج‌فهم‌ها هم متأسّفانه همان را تکرار میکنند، انحراف و غلط است. ملّت ایران همان ملّتی است که ابعاد و اجزاء گوناگون خود را در این ماه رمضان نشان داد."1394/4/27


"انحراف در هدفها، در آرمانها، در جهتگیریها را باید مراقبت کرد که پیش نیاید. و این چیزی است که ما در طول این سالهای طولانی - بخصوص بعد از جنگ و بعد از رحلت امام - درگیرش بودیم؛ جزو درگیریهای اساسی در این دو دهه‌ی گذشته، یکی همین بوده. تلاشهای زیادی شده است برای اینکه جمهوری اسلامی را از روح و معنای خودش خارج کنند. تلاشهای زیادی کرده‌اند؛ به شکلهای مختلف؛ چه در زمینه‌های سیاسی، چه در زمینه‌های اخلاقی، چه در زمینه‌های اجتماعی؛ از اظهاراتی که شده و حرفهائی که زده شده. ما یک دوره‌ای را هم مشاهده کردیم که در مطبوعات ما رسماً، علناً، جدائی و تفکیک دین از سیاست را اعلان کردند! اصلاً مسئله‌ی یکی بودن دین و سیاست را که اساس جمهوری اسلامی و اساس حرکت عمومی مردم بود، زیر سؤال بردند. از این بالاتر؟! در دورانی، در مطبوعات ما دیده شد که صریحاً، علناً، از رژیم ظالم، جبار و سفاک پهلوی دفاع شد! برای اینکه چنین حالتی پیش نیاید و برای برخورد با این انحراف، میشود با برجسته کردن مرزهای اعتقادی و فکری و سیاسی، جلوی این انحراف را گرفت."87/4/29

تولد: حال نمیدانیم که چه شده که کسانی که از آرمانها و از مردم و جهتگیری های انقلابی دور شده اند و گاهی زاویه 180 درجه ای نسبت به آرمانهای انقلاب گرفته اند منحرف نیستند ولی کسانی که در جهت رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی گام بر می دارند و حرف های امام را در جامعه نشر می دهند و تکرار می کنند، منحرف.

آری شاید منحرف باشند، اما منحرف از باطلی که شما در ذهن خود و در وهمیات خود، بدون بررسی اندیشه امام و اسلام ناب (آنطور که هست، نه آنگونه که برداشت کرده اید) برای خود ساخته اید و از مردم انتظار دارید که بر اساس آن عمل کنند و اگر چنان نکنند آنها را احمق و بیسواد و ... خطاب می کنید؛ می خواستم بنویسم که این مردم هستند که بر شما ولایت دارند ولیکن دیدم که اینگونه نیست گویا، و این شیطان است که شما ولایتش را بر خود پذیرفته اید و افسار نفس خود را به آن و جنودش سپرده اید.

مردم ما آنگونه نیستند که شما تصور می کنید، زیرا شما آنان را خوب نمیشناسید و تصورتان همانطور که امام خامنه ای فرمودند از شناخت این مردم آنچنان که هست، نیست ... پس مطمئناً نمیتوانید آنان را در عملکردشان پیش بینی کنید و بزودی سیلی محکمی از این مردم به خاطر تفکر و وهمیات غلطتان خواهید خورد که حتی اگر در جهنم هم سوزانده شوید جای آن سیلی از بین نرود...

بگیرید جلوی این نور تابان را با حجاب هایی که از تار انکبوت برای خود چادرهایی ساخته اید و خود را یوسفی پنداشته اید که چون این چادر و حجاب را بر روی مردم بیندازد زلیخا جوان شود ولیکن تو گر از باطن خود بیخبری و گمان نادرست میبری این را بدان که چون آن حجاب از سر مردم کنار رود و متوجه بشوند که آن که حجاب را بر سر آنان کشید یوسف نبود بلکه همان گرگ اوهام برادران یوسف بود که گمان می بردند یوسف را خورده است؛ چنان اژدهایی از خشمشان پدید آید که به دَمی شما و افکار و اوهام نجس تان را به عدم تبدیل کند...

راهی بد برای ارضای نفسانیات خود برگزیدید که از هر مرحله که سقوط می کنید دیگر راه برگشتی برای خود نمیگذارید... حق الناس شوخی بردار نیست و حال اینکه شما با خوردن حق ایشان نیز راضی نشده اید و شروع به جویدن خود آنان کرده اید ولی چه خوب است که بدانید چه بر دهان گرفته اید... 

محمّد علی ابراهیمی 1394/4/31

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

||- برای بزرگنمایی تصویر بر روی آن کلیک کنید -||

"چه این متن تصویب بشود و چه نشود، به حول و قوّه‌ی الهی، اجازه‌ی هیچ‌گونه سوءاستفاده‌ای از آن داده نخواهد شد؛ اجازه‌ی خدشه‌ی در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد شد؛ قابلیّتهای دفاعی و حریم امنیّت کشور، به فضل الهی حفظ خواهد شد، اگرچه میدانیم دشمنان بر روی این نقطه‌ی بخصوص، تکیه‌ی زیادی دارند. جمهوری اسلامی، در زمینه‌ی حفظ قابلیّتهای دفاعی و امنیّتی خود -آن‌هم در این فضای تهدیدی که دشمنان برایش به‌وجود می‌آورند- هرگز تسلیم زیاده‌خواهی دشمن نخواهد شد."

باز همان جمله را از امام خامنه ای یاد آور میشم:

"نکته‌ی بعدی این است که با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایی‌ها حزب‌الله را و مقاومت لبنان را -که فداکارترین نیروهای دفاع ملّی در یک کشورند- متّهم به تروریسم میکنند، از این بی‌انصافی بالاتر نمیشود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستیِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار میدهند، با یک‌چنین سیاستی چگونه میشود معامله کرد، چگونه میشود مذاکره کرد، چگونه میشود به توافق رسید؟"(امام خامنه ای - 1394/4/27)


  • tavalod.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

تولد: آیا می توان ظلمت را با نور با هم پیوند زد یا آنها را با هم در هم آمیخت و از آن معجونی حاصل آورد و به کام عالَمی ریخت که منتظر است نور او را از دام ظلمت نجات دهد و پیوسته به دنبال نوشیدن آن شراب طهور نورانی است...

  • tavalod.blog.ir

||- برای بزرگنمایی تصویر بر روی آن کلیک کنید -||

نکته‌ی بعدی این است که با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایی‌ها حزب‌الله را و مقاومت لبنان را -که فداکارترین نیروهای دفاع ملّی در یک کشورند- متّهم به تروریسم میکنند، از این بی‌انصافی بالاتر نمیشود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستیِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار میدهند، با یک‌چنین سیاستی چگونه میشود معامله کرد، چگونه میشود مذاکره کرد، چگونه میشود به توافق رسید؟(امام خامنه ای - 1394/4/27)

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

این عکس و عملکرد امام به اندازه یک عالَم شرح می خواهد...


23 تیر 1394
مشروح خبر در ادامه مطلب...
به امید نشر اصل بیانات...
  • tavalod.blog.ir

لینک

در نظرات پست جنایتکاران خائن نسبت به کشور و ملت ما...

  • tavalod.blog.ir

دریافت کتب شهید بهشتی
حجم: 25.8 مگابایت

  • tavalod.blog.ir

این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

ملّت، مدیون شهدا است و مدیون شما خانواده‌های شهدا است؛ همه مدیونیم. آن کسانی که این را کتمان کنند، آن کسانی که حاضر نیستند نام شهیدان به عظمت برده بشود و هرجا نام شهیدی برده بشود یا نام شهدا برده بشود و تجلیلی از شهدا بشود کأنّه به آنها دارند زخم میزنند، اینها بیگانگان از مصالح این ملّتند؛ اینها اجنبی‌اند؛ حالا شناسنامه‌[شان‌] ایرانی است امّا در واقع اجنبی‌اند؛ اینها با ملّت ایران یک‌رو و یک‌دل نیستند.


امروز هم شهدا در حال تقویت روحیّه‌ی ملّت ایرانند. همین چند روز قبل از این، ۲۷۰ شهید وارد تهران شدند و شما دیدید چه حادثه‌ای درست شد؛ چه شوری، چه هیجانی! نقطه‌ی مقابل دلسردی‌ها، نقطه‌ی مقابل نومیدی‌ها، نقطه‌ی مقابل رکود و رکونها؛(۶)

تحرّک، آمادگی، شوق، عشق، آرمان‌گرایی؛ این کار شهدا است.


ما کم‌کاری داشتیم؛ اینها را معرّفی نکردیم. خیلی کار میشد کرد و باید کرد؛ دستگاه‌های مسئول و همه‌ی ما دچار کم‌کاری هستیم. و به نظر میرسد که این کار را هم بایستی سپرد به جناح فرهنگیِ مؤمنِ انقلابیِ مردمیِ خودجوش؛ این جوانهایی که می‌بینید در اطراف کشور به‌طور خودجوش کارهایی انجام میدهند - کارهای فرهنگی انجام میدهند، کارهای هنری انجام میدهند، حقایقی را احیاء میکنند، استعدادهایی را بُروز میدهند، از استعدادهای بالفعلی استفاده میکنند - این کار را هم آنها باید بکنند. با زبان هنر، با زبان تصویر، با استفاده‌ی از ابزارهای جدید باید بتوانند این حادثه را، این شخصیّت‌ها را [معرّفی کنند]؛


آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا - که سیاستهای آمریکایی و سیاستهای بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، اینها دارند خیانت میکنند؛ اینها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، اینها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.

متن کامل بیانات در ادامه مطلب

  • tavalod.blog.ir

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir