تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام انسان؟!

عجب، نگید حالا این اول کاریه توی مقاله انتخاب رئیس جمهور2 محمد علی منحرف شد نه بابا این طوری که فکر می کنید نیست حالا شاید بگی خب همین به نام انسان که نوشتی نشان از آن دارد که .... بله شما هم آره، نه عزیز من اینطوریا هم نیست.

توی این چند مقاله ای که برای انتخابات می نویسم می خواهیم زیاد کتابی بحث نکیم. شما هم حرفت را بزن، این امکان نظردهی که در پایین مطالب موجوده را استفاده کن ازش تا من هم از نظرات تو با خبر بشم.

خب از کجا شروع کنیم

بذار اول یه چیزی بگم:

در بحث و کلاً برای مشخص شدن یک مطلب باید میزان مشخص باشد(یعنی یک ملاکی باشد که با آن ما حرف هایمان را سبک و سنگین کنیم) و مفهوم تک تک لغات نیز معین بشود.

مثلا بیاییم از این جا شروع کنیم که آیا اصلاً به نام انسان گفتن اشتباه است یا نه؟!

آخه یعنی چه؟!

چرا از این عبارت اسفندیار رحیم مشایی استفاده کرده؟!

بله اگر منظور از انسان آن چیزی باشد که فرهنگ غربی به ما معرفی کرده و انسان در آن عبارتست از پوست و گوشت و استخوان و یک مغزی هم دارد که دستوراتی صادر می کند و تصمیماتی می گیرد و یک سری خواسته های جسمی هم دارد که باید آنها را برطرف کرد و به هر نحوی به آنها پاسخ مثبت داد و ... و نمونه و امثال بارز افسار گسیخته آن هم موجوداتی همچون صدام و جرج بوش و ... شوند، به نام آن انسانی که غرب گفته است حرف اشتباهی است، ولی اگر منظور آن انسانی باشد که در دنیا سیر کمالی خود را طی کرده و انسان کامل شده است مانند حضرت محمد صلوات الله علیه که جلوه تمامی اسماء الهی(الله، رحمان، رحیم و ...) بر روی زمین بودند، اشکالی ندارد، در دنیای کنونی معنای انسان گم شده است هر کس تعریفی از انسان دارد خب ملاک ما حرف خداست، بله انسان آن موجودی است که خلیفه حضرت حق بر روی زمین است و نه امثال آن آقایانی که ذکر کردیم و حتی حیوانات و نباتات و اهل عالم ناسوت شعورشان و درک و معرفتشان از آنها بالاتر است و نه تنها مانند آنها دچار این همه خطا نشدند بلکه  دائم در حال ذکر خداوند هستند.

این آسمانها و زمین نیز برای انسان است، برای آنکه بتواند وظایف خود را انجام دهد و خود را به خدا نزدیک کند و نه آنکه غفلت کند مدام و از او غافل باشد.

اگر مثلاً کسی مثل صدام با آن تفکر می گفت به نام انسان جای شک و شبهه داشت ولی اگر ما تمام حرف ها این آقا(جناب آقای مشایی) را گوش دهیم می بینیم که با نگاه به یک افق برتر می گوید انسان، بله انسان، البته آن انسانی که به دنبال عنداللهی است و نه به دنبال قدرت و ثروت و جایگاه و ...

خب این ابتدای کار بود، ببین ملاک خیلی مهمه، اگر ما ملاک را برای خودمون درست مشخص کنیم ، شبهه برایمون پیش نمیاد و گرنه بیچاره میشیم و قضاوت زودهنگام می کنیم.

برای امروز کافیه اگر شما هم نظر داشتی بگذار تا بحث را بعداً ادامه بدیم.


محمد علی ابراهیمی

92/2/5

  • tavalod.blog.ir