تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

اگر در تو نفعی برای خود ببینند اول طالب تو هستند... پس از آنکه تو را طلب کردند و تو نیز کمی به آنها منفعت دادی گویا دوستار و یا دوست تو میشوند... اگر که ادامه پیدا کرد منفعت تو به آنان مدام در مدح تو می کوشند و چنان در بیان صفات حسنه تو می کوشند که گویا از چیزی میگویند که تو هیچگاه آنها را در خود ندیدی و ... منفعت میبرند و لذت میبرند از اینکه تو آنها را در رسیدن به اهدافشان یاری میرسانی و ذوق میکنند  .... اشک در چشمانشان چنان حلقه میزند که گویا چشمه ای در دلشان جوشیده و خوشا به حال آن که ذره ای از این حالات در دل او تغییر ایجاد نکرد و لحظه ای دلخوش از مدح و ثنای زودگذر آن ها نشد...  :)  

 و چون منفعتی از تو به آنان نرسد کم کم همه آنچه ذکر شد بر باد می رود و کم کم به گونه ای خواهد شد که گویا هیچ چیزی در میان نبوده و نخواهد بود... تا جایی که توهمات به گونه ای بر آنان چیره میشود که شاید از تو متنفر هم بشوند... پس مراقبت کن از اینکه بدانی برای چه کسی و در چه راهی قدم بر میداری و چه چیزی از آن راه برای تو حاصل می شود .... و هر چه مطلع تر بر این موارد باشی کمتر بر تو سخت خواهد گذشت...

این حالات چیز غریبی نیست و به وفور در کتب مختلف و در شرح زندگانی ها و حتی در رمان ها به آنها خواهی رسید.... اگر در پی کشف قوانین باشی... و بدانی قوانین عالم تغییر پذیر نیستند...

ولی هستند کسانی که در هر شرایطی و در هر زمانی تو را دوست خواهند داشت... پس سزاوار است که ما نیز آنهایی را ارجحیت بدهیم که ما را برای لحظه ای و یا دوره ای برای کسب منافع خود نمی خواهند... مگر آنکه آنها برای تو چنان باشند که تو برای آنانی... پس مراقب باش که درب را برای هر کسی باز نکنی... جواب گرگ را از پشت در نیز می توان داد... و هر گرگی ارزش این را ندارد که با تو بر سر یک سفره بنشیند... چون اگر غذایی کافی بر سر میزی که برایتان "چیده اند نباشد امکان این هست که خراشی بر تو وارد کند... و باعث کشته شدن خودش شود..!

مطالعه کتب گوناگون و تفکر بسیار ما را در شناخت گرگ ها حرفه ای تر می کنند...

  • tavalod.blog.ir

سخنرانی نوروزی(99) خطاب به ملت ایران

در مورد آزادی؛ این بیان امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در نهج‌البلاغه، هزار سال قبل از طرح مسئله‌ی آزادی در کشورهای غربی مثل فرانسه یا جاهای دیگر است که میفرماید: لا تَکُن‌ عَبدَ غَیرِکَ‌ وَ قَد جَعَلَکَ اللهُ حُرّا؛(۹) از این روشن‌تر دیگر چه میشود؟ یعنی انسانها حُرّند، آزادند؛ آزادی شامل همه‌ی انواع آزادی میشود. یا آن جمله‌ی دیگری که معروف است: استعبدتم النّاس و قد خلقهم الله احرارا؛ این خطاب به بعضی از فرمانداران آن دوره است که «استعبدتم النّاس»؛ شماها میخواهید با مردم مثل برده رفتار بکنید در حالی که خداوند متعال آنها را آزاد آفریده؟ اینها معارف اسلامی است. از این قبیل، در معارف اسلامی زیاد است؛ در نهج‌البلاغه کلمات متعدّدی در این زمینه وجود دارد و در بقیّه‌ی [منابع اسلامی]. بنابراین این سلسله‌ی ارزشها و سلسله‌ی معارف و منظومه‌ی معرفتی و منظومه‌ی ارزشی به این صورت است. پشت سر اینها احکام است؛ یعنی «باید» و «نباید»ها، «بکن» و «نکن»ها؛ این احکام اسلامی -چه فردی  و چه اجتماعی- همه‌ برخاسته‌ی از آن معارف است و منطبق بر آن ارزشها است؛ یعنی همه‌ی این تکالیفی که خدای متعال برای فرد مسلِم قرار داده است، نشئت‌گرفته‌ی از همان مفاهیم اصلی و معرفتی است و منطبق با مفاهیم ارزشی است و کمک‌کننده‌ی به صعود در این راه است. خب، این مجموعه‌ای است که در بعثت در واقع به مردم هدیه شد.

  • tavalod.blog.ir