تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۱ ثبت شده است

با ظهور انقلاب اسلامی و با ایجاد جریان های فکری تازه منطبق بر شریعت الهی و فطرت انسان ها در سطح جهان روز به روز ملائکه آسمان را را درخشان تر و پر زینت تر جلوه می دهند گویا نقاط تاریک دیگر جایی در آسمان وجود، ندارند،هر روز شاهد این هستیم که نوری می درخشد و نقطه ی تاریکی را از بین می برد.

یقیناٌ دورانی فرا خواهد رسید که جز نور، کسی نخواهد دید.

دوره ای فرا رسد که دشمنان اسلام و انسان حتی نتوانند حیله ای بر علیه جامعه اسلامی و انسانی طرح ریزی کنند حتی اگر به آنها تا ابد نیز مهلت دهند، زیرا دیگر راهنماها و تشویق کنندگان آنان رخت خود را از جوامع بسته اند ودیگر هیچ یار و یاوری ندارند.

مطمئن باشید به جایی خواهند رسید که حتی فکر و اراده پرتاب کردن یک سنگ را بر ضد اسلام و انسان را نخواهند داشت.

مطالبی که عرض شد جای شرح بسیار دارد که در این مقاله نمی گنجد، به امید آنکه توفیق شرح این مقاله را پیدا کنم.

از تمام عزیزان خواهش می کنم که از عالم ساختگی و نه حقیقی که بعضی از ما آن را باور کرده ایم  و جز پرورش خیالات و گرفتن مجال تفکر و تعقل ضرر های بسیار دیگری نیز دارد با عبودیت خارج شویم ،تفکر و تعقل کنیم، چشم باز کردن و گوش دادن را با هم در حقیقت تمرین کنیم تا بتوانیم سخن حق بگوییم که البته سخن فقط در لفظ نگنجد.


  • tavalod.blog.ir

نکته هایی که در اینجا قابل ذکر است:

۱. این علوم و ابزار هایی که در اینجا مد نظر است علوم و ابزار های بوجود آمده در دنیای مدرن و یا تحت تاثیر دنیای مدرن است.

۲. اکثر مواردی که ما آنها را به عنوان علوم مختلف می شناسیم در اصل همان دانش های بشری هستند که در مقاله ای جدا تا حدودی در این وبلاگ به این موضوع پرداخته ایم.

۳. منظور از اهداف در اینجا اهدافی است که در راستای هدف اصلی حیات آدمی یعنی همان عبد شدن انسان قرار می گیرد و پیامبران و اولیای خدا در دوران مختلف به شیوه های گوناگون متذکر همین موضوع به انسان ها بوده اند که البته به دلیل نبودن حکومت مستمر،پایدار و سالم واحد الهی تا ظهور انقلاب اسلامی به این هدف به صورت جدی پرداخته نشده است گرچه همه پیامبران از برای این هدف مبعوث شدند.

متوجه باشید که اگر انسان بر اساس هدف خود علمی را تولید کرد و یا ابزاری را بوجود آورد حتما آن علم یا آن ابزار او را در رسیدن به آن هدف تا حدود زیادی یاری خواهد کرد.

حال ابتدا باید بررسی شود که تا چه میزان اهداف بنیانگذاران دنیای مدرن با اهداف الهی همسنخی دارد.

. . . .

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

رضایت چه کسی باید در چگونگی اعمال، اخلاق و عقایدمان برای ما مهم باشد؟!

آیا باید خودمان از خودمان راضی باشیم؟! چه خودی؟! خود متصل به الله(حضرت رب العالمین) و شریعت کامل الهی (اسلام) و یا خود منفصل از خداوند و دور از وحی و الهام؟

ویا دیگران باید از ما راضی باشند، اما چه دیگرانی؟ چه کسانی؟پدر و مادر و کسانی که با خداوند و شریعت الهی مانوس هستند و یا افرادی که با غیر خدا و با شریعت ساختگی خود مانوس هستند.

یا باید حضرت رب العالمین از ما راضی باشند، افسوس که اکثر ما خدا و ربی را برای خود ساخته ایم و ساخته خیالات خود را از خود راضی می پنداریم.

حال بر اساس هر کدام از این دیدگاه ها افراد به گونه ای خاص با خود، دیگران، خدا و طبیت رفتار می کنند، حتی تفکر ها و در تنیجه تمدن ها و فرهنگ هایی بر اساس هر یک از این دیدگاه ها بوجود آمده و خواهد آمد.

تمدن غرب(فرهنگ مدرنیته و پست مدرن) یکی از این تمدن ها است که پایه تفکر و اساس شکل گیری آن بر نفس پروری خود و دیگرانی است که از حضرت رب العلمین خود را جدا می دانند . . .

  • tavalod.blog.ir
  • tavalod.blog.ir

استعاذه مقدمه ورود به حکومت اسلامی و پناه بردن به خدا از شر تمدن ساخته شده توسط شیاطین انس و جن است و استعاذه کل بشریت همان روی آوردن به انقلاب اسلامی و تمدن الهی است.

حقیقتاً مواردی را که شیطان برای یک فرد جلوه و زینت می دهد تا او را گمراه کند در تمدن غرب برای گمراه کردن کل بشریت بواسطه ی ابزارها، قانون ها و نظریاتی که به دور از در نظر گرفتن هدف حقیقی حیات آدمی، تحت سلطه وساوس شیطان و نفس پروری انسان جلوه کرده است و حتی گاهی به عنوان هدف و آرمان به انسان ها معرفی می شوند.

حال در بعضی از موارد این ویژگی ها شدیدتر است که حکومت، خلوت با اجنبیه و غضب از آن دسته اند؛ تمدن غرب با رشد چنین مواردی در سطح جامعه باعث گمراه شدن کل بشریت می شود و این ها را نزد تک تک افراد جامعه به عنوان مسائل اساسی و حساس بیان می کند و او را به طور کلی از یاد خدا و ارزشی که می بایست برای دستورات خدا قائل می شد تا به آن افق و مقامی که یک انسان می تواند برسد دست پیدا کند غافل می سازد، به گونه ای که خود را مستقل و آزاد می بیند و نه بنده ی خدا و همانا بنده بودن و عبد بودن را از یاد ها بیرون می برد و این است یکی از اساسی ترین سر منشأهای مشکل هایی که روز به روز انسان ها و جوامع را از پای در می آورد گرچه شاید به ظاهر متوجه نابود شدن خود نباشند و خود را نیز در حال پیشرفت بپندارند، البته که پیشرفت اما چه پیشرفتی؟ پیشرفت در ظلمات و در اعماق چاه های توی در توی!

- به کجا چنین شتابان، سرعتی از حد گذشته.

ای کمی صبر نیاز است، جانمان آتش گرفته.

- طاقت از کف بریده، جانمان دوری کشیده.

وقت وصل است ای ندیده،دیدگان کوری چشیده.

  • tavalod.blog.ir