تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

باطن فرهنگ غرب

tavalod.blog.ir | يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۹:۵۴ ب.ظ | ۳ نظر
باطن فرهنگ غربی عبارت است از همان سبک زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن .....

بسم الله الرّحمن الرّحیم

مقاله ماهیت فرهنگ غرب۲-۲

اگر با نگاه ظاهر بین به فرهنگ غرب نگاهی بیندازید حتماً وسائل آسایش زندگی، وسایل سرعت و سهولت و ابزار هایی که برای جابجایی انسان‌ها از آنها استفاده می شود مانند هواپیما و ... نظر شما را به خود جلب می کند و ممکن است حتی ساعت‌ها در این ظواهر مبهوت شوید ولی این‌ها فقط ظواهر فرهنگ غربی است و اصلاً نمی توان از آنها این نتیجه را گرفت که فرهنگ غربی یک فرهنگ متعالی است.

برای اظهار نظر در مورد فرهنگ غرب باید باطن آن را نیز در نظر گرفت و سپس در مورد آن نظر داد، اغلب افرادی که بدون چون و چرا غرب را می ستایند فریب ظاهر فرهنگ غرب را خورده اند و از باطن آن و تاثیراتی که این باطن بر روی آنها می گذارد سخت غافل هستند، البته کسانی نیز هستند که به این باطن آشفته آگاهی دارند ولی به خاطر منفعت طلبی و پاسخ به امیال نفسانی سرکش خود از آن مطابقت می کنند، برخی از مسئولین جامعه ما نیز دچار این تفکر غلط هستند و گاهاً از آن‌ها اعمال و گفتاری سر می زند که نشان دهنده ی سرسپردگی آنها به فرهنگ غربی می باشد.

«باطن فرهنگ غربی عبارت است از همان سبک زندگى مادىِ شهوت‌آلودِ گناه‌آلودِ هویت‌زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت».(۱) این جنس فرهنگ غربی است و در ذات خود این خصلت‌ها را دارا است، با عالم ماده همسنخ شده است و این همسنخی او باعث شده که از توحید و از معنویت به سمت کثرت و سرعت و شهوت پیش برود.

انسان یا عبد است و یا آزاد، و غربی‌ها در این ۴۰۰ سال اخیر آزاد بودن را انتخاب کردند و راه پیشرفت خود را در انقطاع حداکثری از خدا در نظر گرفتند و به دلیل ذهنیت نادرست ایجاد شده برای آنها در مورد دین ،مذهب و زندگی الهی در قرون وسطی، تصمیم بر این گرفتند که خود برنامه‌ای برای زندگی خود طرح ریزی کنند و صلاح و مفسده را خود تشخیص بدهند. بنابراین به مرور زمان فرهنگی در غرب بوجود آمد که کاملاً  با خدا و انبیا بیگانه است و تفسیر دیگری از خدا، انسان و طبیعت ارائه می کند.

محمد علی ابراهیمی
۱۱ اسفند ۱۳۹۲
قوام گرفته از بیانات امام خامنه ای۱۳۹۱/۷/۲۳

--------------------------------------------------------------------
  ۱.بیانات امام خامنه ای۱۳۹۱/۷/۲۳

مرتبط ها:
مقاله ماهیت فرهنگ غرب ۱
مقاله ماهیت فرهنگ غرب ۲

نظرات (۳)

  • محسن نوروزی
  • مخلص همه بچه های فیض بوک. خیلی مطالبتون عالیه هم فیضی.

  • علیرضا قباشی
  • سلام.مطلب خیلی خوبی بود.
    ممنون از نظرات سازنده تان.باز هم منتظر نظرات شما هستیم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">