تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

به همه بگو!

tavalod.blog.ir | شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۱۵ ب.ظ | ۳ نظر

بِسْـــــمِ الـلَّــهِ الرَّ‌حْمَـــٰنِ الرَّ‌حِیـــــمِ

نباید نشست و دست روی دست گذاشت، عمرمان در حال گذر است و وقت تنگ، پس برخیز ای عزیز و بازگو درد هجران را، هجران از آنچه که پیامبران و ائمه برای آن تلاش کردند و آن عبد کردن انسان و جامعه های انسانی است، تشکیل حکومت واحده اسلامی و ساختن آن جامعه از انسانیت که حتی نفس کشیدن در آن انسان را به خدا نزدیک میکند، آری می توان بر روی زمین بهشتی زندگی کرد.

وظیفه ماست که این مطالب را به دیگران نیز تذکر بدهیم، به آنها امید بدهیم و از آن مدینه های فاضله برایشان بگوییم. ما میتوانیم...

برایشان از طرز حکومت اسلامی و زمامداری اسلام در زمان پیامبر خاتم (صلوات الله علیه و آله) و امام علی (علیه السلام) بگوییم، بگوییم که قبل از اسلام با آن که وضعیت اجتماعی در آنجا خوب نبود اسلام توانست چنان حکومتی را به راه بیندازد و اکنون نیز میتوان حتی حکومتی بهتر ازآن را بر پا کرد، حکومتی که تمامی انسان ها  در حیرت بمانند و طاقت جدایی و دوری از آن حکومت را نداشته باشد پس خود را در دایره حکومت قرار میدهند و به درخواست فطرت خود پاسخ مثبت می دهند، مگر دست ما را طاقت جدایی از بدنمان هست و یا مگر می شود تو به دست خود فرمانی دهی و او سالم باشد و انجام ندهد، شاید در آن زمان هم اینگونه افراد مطیع شوند، که البته هم اکنون این اتفاق افتاده است ولی ممکن است شدت آن کم تر باشد.

به همه بگو که مرکز فرماندهی و محل قضاوت حکومت امام علی(علیه السلام)  در گوشه مسجد قرار داشت نه در کاخ های مجلل و دامنه حکومتش تا انتهای مصر و حجاز و یمن گسترش داشت و بعد از او حکومت سلطنتی شد و بدتر از سلطنت.

باید به مردم اینها را بگویی و آن ها را رشد فکری و سیاسی بدهی.

باید بگویی که چطور حکومتی را می خواهی ؟

باید بگویی که چگونه مسئولینی می خواهی و در حکومت اسلامی باید مسئولین چگونه باشند؟

باید بگویی که رفتار و سیاست مسئولین در حکومت اسلامی باید به چه صورت باشد؟

آری زمام دار حکومت اسلامی به گونه ای است که با برادرش عقیل به گونه ای رفتار می کند که دیگر هیچ گاه درخواست تبعیض اقتصادی و اضافه کمک از بیت المال نکند، دخترش را که از بیت المال عاریه مضمونه گرفته بازخواست میکند، سلیمان نیز در هدهد را که از  مسئولین حکومت او بود به خاطر دیرکردنش باز خواست می کند و می فرماید :«مرا چه شده است که هدهد را نمى‌بینم؟ یا شاید از غایبان است؟  قطعاً او را به عذابى سخت عذاب مى‌کنم یا سرش را مى‌برم مگر آنکه دلیلى روشن براى من بیاورد.»

آری حکومت اسلامی چنین حکومتی است.

باید برای مردم اینها را شرح داد، اینکه اکنون شاید ما با چنین حکومتی فاصله داریم  به خاطر این است شاید که هنوز خود را باور نداریم، باور نداریم که قوانین اسلام جامع و کامل است و میتواند ما را به سر منزل مقصود برساند، دین را گاهی فقط در احکام طهارت خلاصه می کنیم، خیر دین ما در همه زمینه ها از قبل تولد تا پس از مرگ برای ما دستور العمل دارد و شیوه صحیح زیستن را به ما آموزش می دهد هم در زمینه فردی و هم در زمینه  اجتماعی، پس باید تلاش کنیم این قوانین را بشناسیم و به همه و یا بخشی از جوانب آن در صورت امکان مسلط شویم و به دیگران نیز بشناسانیم، آری ما توانایی این را داریم که در تمام ابعاد حکومتی قوانینی را از دل اسلام استخراج و استنباط کنیم که ما را در بر پایی آن حکومت زیبا و مستحکم الهی یاری دهد.

ما میتوانیم.


محمد علی ابراهیمی

13921021

قوام دهنده: بیانات امام خمینی

نظرات (۳)

  • عمارنامه
  • سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/28526
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    سلام

    تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
    "
    حکومت اسلامی را باور کن و به همه بگو "
    با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/20879  
    در این سایت انتشار یافت.
    چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
    هدیه سایت "حرف تو" به شما:

    "امام علی (علیه‌السّلام): بر شما باد به ارتباط و بخشش و تلاش با یکدیگر و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر."

    یا علی
    سلام
    احسنت برادر.
    تا جان در بدن داریم می گوییم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">