تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

انقلابِ صاحب معجزه

tavalod.blog.ir | شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۰۰ ق.ظ | ۱ نظر

بِسْـــــمِ الـلَّــهِ الرَّ‌حْمَـــٰنِ الرَّ‌حِیـــــمِ



مگر انقلاب میتواند صاحب معجزه باشد؟!

پرورش امثال شهید باقری و شهید باکری

-امام خامنه ای در بیاناتی (۱)  به شکوفا شدن استعداد‌های نیروهایی مانند شهید حسن باقری و شهید باکری و ...در 8 سال دفاع مقدس  و به رشد چشمگیر این شهدا در زمینه دانش و طراحی نظامی در حدود مدت ۲ سال از ۸ دفاع مقدس اشاره می کنند که در صورت عادی یک شخص نظامی حداقل حدود ۲۰ سال نیاز به آموزش و یادگیری اینگونه فنون دارد و این‌ شکوفایی ها را معجزه انقلاب می دانند.

ایشان می فرمایند:"مثلاً مهر ماه سال ۵۹ شهید باکرى یک چنین حالتى دارد. بعد شما نگاه کنید در عملیّات بیت‌المقدّس، در عملیّات خیبر، قبل آن در عملیّات فتح‌المبین، این جوان یک فرمانده‌ى زبده‌ى نظامى است که میتواند یک لشکر را، در بعضى جاها یک قرارگاه را حرکت بدهد و هدایت کند و کار کند. این عجیب نیست؟ این معجزه نیست؟ اینها معجزه‌ى انقلاب است.

 و یا در جاهای دیگر می فرمایند:


پیروزى بر رژیم سر تا پا مسلح شاه
- رهبر ما (امام خمینی) پیش از پیروزى انقلاب آن را اعلام کرد، و اولین معجزه‌ى آن پیروزى بر رژیم سر تا پا مسلح شاه بود، که کاملاً حمایت امریکا و غرب را نیز با خود داشت؛ و پس از آن نیز پیروزیهایى داشت که برخى حتى از غلبه بر رژیم شاه نیز بزرگتر بوده‌اند.(۲)


پروبال گشودن اسلام در قلب میهن اسلامى
- امروزه گرچه مغزهاى علیل تحلیلگران مادّى، هنوز عاجز از فهم و تحلیل حوادث اسلامى در ده‌سال اخیر است و آنان بدرستى نمى‌توانند بفهمند، که چه شد که پس از تلاش دویست‌ساله‌ى استعمار در کشورهاى اسلامى و پس از هزاران شیوه‌ى موفق براى راندن اسلام از صحنه‌ى زندگى و حتّى از صفحه‌ى ذهن و دل مردم در این کشورها و مهمتر از آن، پس از قرنها بدآموزىِ قدرتهاى استبدادى و ایادىِ آنان و پس از تحریفهاى بى‌شمارى که به وسیله‌ى وعاظ السلاطین و آخوندهاى دربارى در دین پدید آمده و صفا و خلوص آن را مخدوش ساخته و به دارویى بى‌اثر و جسمى بى‌جان بدل کرده بود، امروز دوباره اسلام در قلب میهن اسلامى پروبال گشوده و سایه‌ى رحمت خود را بر سرتاسر جهان اسلام گسترده و چون خورشیدى روشنگر در دل همه‌ى مسلمین تافته و به آنان روح و نشاط و امید بخشیده است؟ و چگونه اسلام که بتدریج به دست فراموشى سپرده مى‌شد و هرگز هیچ امیدى را در دل جستجوگر انسانهاى دردمند و بى‌تاب بر نمى‌انگیخت، اکنون به یگانه امید روشن ملتهاى مسلمان، مخصوصاً جوانان و بیداردلان و دردمندان تبدیل یافته است؟ آرى، فهم و تحلیل درست این حوادث شگفت‌آور، اگرچه براى مغزها و ذهنهاى بیگانه از حقیقتِ اسلام و بى‌خبر از سرگذشتِ واقعى اسلام ناممکن است، لیکن براى صاحبان بصیرت،پاسخ در یک کلمه است: معجزه‌ى انقلاب.

نهضت اسلامى در ایران به رهبرى منجى بزرگ دوران، حضرت امام خمینى (رضوان‌اللَّه‌علیه)، به پیروى از شیوه‌ى نبى اعظم و رسول خاتم و قله‌ى آفرینش عالم و آدم، حضرت محمّد مصطفى(صلّى‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم)، در قالب یک انقلاب تمام‌عیار ظاهر شد و این طبیعت انقلاب است که اگر بر پایه‌یى درست و منطقى استوار باشد، همچون آتشفشان، زلزله در تمام ارکان محیط پدید مى‌آورد و همه چیز و همه‌جا و همه‌کس را از گرمى و اشتعال خود متأثر مى‌سازد.(۳)


ایجاد نظام جمهوری اسلامی
- ایجاد چنین نظامى(نظام جمهوری اسلامی) در دنیاى مادّى، با این همه دشمنى علیه اسلام، واقعاً معجزه است. این معجزه باز هم اتّفاق خواهد افتاد و یک بار دیگر امّت اسلامى تشکیل خواهد شد. این هم معجزه بزرگى است که انجام خواهد شد.(۴)

- نظر علمای کلامی پیرامون معجزه و تفاوت آن با کرامت:
چنان که دانشمندان بزرگ علم کلام بیان کرده‌اند کرامت و معجزه از هم جدا نیستند و تفاوت آنها فقط در نام‌گذاری آنهاست. یعنی کرامت معجزه‌ای است که از غیر انبیاء صادر می‌شود مثل ائمه اطهار و اولیاء صالح خداوند. خواجه نصیر الدین طوسی با تمسک به حضور غذای بهشتی در نزد حضرت مریم ـ سلام الله علیها ـ وجود کرامات را ثابت می‌کند و علامه حلی در توضیح خود بر کلام خواجه، داستان انتقال تخت ملکه سبأ و کرامات امیر المؤمنین را نیز به دلایلی اضافه می‌کند.(۵) هر چند خواجه طوسی در کتاب دیگرش کرامت را با این قید آورده که تحدّی و مبارزه طلبی نداشته باشد و همین نکته را فخر رازی از علمای اهل سنّت نیز بیان کرده است.(۶)
از نظر آیت الله سبحانی تفاوت کرامت و معجزه در واقع در ادعای نبوت و عدم ادعای نبوت است. یعنی معجزه از نبی صادر شده و برای اثبات نبوت است ولی کرامت چنین نیست(۷) هر چند هر دو از طرف خدا بوده و خارق العاده می‌باشند.
تعریفی که مرحوم آیت الله خویی از معجزه ارایه می‌دهند می‌تواند شامل کرامت هم باشد. ایشان می‌فرمایند: معجزه آن است که کسی که مدعی یکی از مناصب الهی است عملی انجام دهد که خارق نوامیس و قوانین طبیعت باشد و دیگران از انجام آن عاجز باشند و این عمل را شاهدی بر صدق ادعای خویش قرار دهد.(۸)
به نظر می‌رسد نظر آیت الله سبحانی و آیت الله خویی در این مورد صحیح‌تر باشد، چرا که در کرامات صادره از ائمه نیز به نوعی تحدی وجود دارد. چنان که در داستان شهادت حجرالاسود به امام سجاد آمده است و ایشان در مقابل محمد حنیفیه از او خواست تا به شهادت حجر الاسود گردن نهند و هر که را که سنگ امام خواند،‌به عنوان امام بپذیرند.(۹)و لذا تفاوت بین معجزه و کرامت همان صدور از نبی و غیر نبی است.


-مطالبی که عرض شد حکم بر قدرت بالای وجودی و معنوی انقلاب می کند و اینکه انقلاب یک موجود زنده است و همانند یک نبی جامعه ها را به سمت الله پیش میبرد، همانطور که در این چند سال اخیر شاهد موج بیداری اسلامی هستسم که این واقعه از برکات انقلاب اسلامی است.انشاءالله به شرط توفیق در آینده به ادامه این بحث خواهیم پرداخت...

محمد علی ابراهیمی۱۲ دیماه ۱۳۹۲


--------------------------------
پینوشت:
۱- ۱۳۹۲/۰۹/۲۵- بیانات در دیدار اعضاى ستاد برگزارى بزرگداشت سرداران و ده هزار شهید استان مازندران
۲- ۱۳۶۶/۰۶/۳۱- بیانات در مجمع عمومی سازمان ملل
۳- ۱۳۶۹/۰۳/۱۰- پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره)
۴- ۱۳۷۸/۰۴/۱۰- بیانات در دیدار کارگزاران نظام
۵ . حلی، حسن بن یوسف بن مطهر (علامه)، کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد، تحقیق جعفر سبحانی، موسسه امام صادق ـ علیه السّلام ـ ، قم، ۱۳۷۵، ص ۱۵۹.
۶ . طوسی، نصیر الدین، قواعد العقاید، تحقیق: علی ربانی گلپایگانی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، ۱۴۱۶ هـ .ق، ص ۸۹.
۷ . سبحانی، جعفر، محاضرات فی الالهیات، تلخیص: علی ربانی گلپایگانی، موسسه للنشره الاسلامی، قم، ۱۴۱۸ هـ .ق، چ ۶، ص ۳۷۶.
۸. موسوی خویی، سید ابوالقاسم، البیان فی تفسیر القرآن، دار الثقلین، قم، ۱۴۱۸، چ ۳، ص ۳۵.
۹ . مجلسی، محمد باقر (علامه)، بحار الانوار، دار احیاء التراث العربی، بیروت، لبنان، ۱۹۸۳، چ ۳، ج ۴۶، باب ۳، ص ۲۲.

--------------------------------------------------
منابع :

بیانات رهبری
andisheqom.com


نظرات (۱)

سلام

تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
"
مگر انقلاب می‌تواند صاحب معجزه باشد؟ "
با آدرس:http://harfeto.ir/?q=node/20893  
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:

"امام علی (علیه‌السّلام): بر شما باد به ارتباط و بخشش و تلاش با یکدیگر و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر."

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">