تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

رضایت(مقاله)

tavalod.blog.ir | جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۱، ۰۶:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

رضایت چه کسی باید در چگونگی اعمال، اخلاق و عقایدمان برای ما مهم باشد؟!

آیا باید خودمان از خودمان راضی باشیم؟! چه خودی؟! خود متصل به الله(حضرت رب العالمین) و شریعت کامل الهی (اسلام) و یا خود منفصل از خداوند و دور از وحی و الهام؟

ویا دیگران باید از ما راضی باشند، اما چه دیگرانی؟ چه کسانی؟پدر و مادر و کسانی که با خداوند و شریعت الهی مانوس هستند و یا افرادی که با غیر خدا و با شریعت ساختگی خود مانوس هستند.

یا باید حضرت رب العالمین از ما راضی باشند، افسوس که اکثر ما خدا و ربی را برای خود ساخته ایم و ساخته خیالات خود را از خود راضی می پنداریم.

حال بر اساس هر کدام از این دیدگاه ها افراد به گونه ای خاص با خود، دیگران، خدا و طبیت رفتار می کنند، حتی تفکر ها و در تنیجه تمدن ها و فرهنگ هایی بر اساس هر یک از این دیدگاه ها بوجود آمده و خواهد آمد.

تمدن غرب(فرهنگ مدرنیته و پست مدرن) یکی از این تمدن ها است که پایه تفکر و اساس شکل گیری آن بر نفس پروری خود و دیگرانی است که از حضرت رب العلمین خود را جدا می دانند . . .

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">