تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

در باب تشکیک در تاریخ و . . . (مقاله)

tavalod.blog.ir | چهارشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۰، ۰۶:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر


هوالعلیم

در باب تشکیک در تاریخ و . . .

فلسفه تاریخ یک بحث جدی است ، باید با نظریات دانشمندانی چون شهید مطهری (ره) و دیگران آشنا شد . این تاریخی که ما در دوره راهنمایی می خواندیم که در آن بیان می کند : انسان های اولیه ( دوره برای آن ها مشخص می کند) قادر به صحبت کردن نبودند یک دروغ است؛ انسان در همه حال نیاز به صحبت کردن و بیان مطالب خویش دارد و با همین بیان است که با دیگران ارتباط برقرار می کند مگر خداوند در قرآن بعد از خلق کردن انسان که اشرف مخلوقاتش است نفرموده که بیان به او یاد دادیم.(سوره: الرحمن آیه:۱-۴ )

باید هرکسی در رشته خودش سیر تکوین(تکامل) را نیز بررسی کند و ریشه آن را پیدا کند که آن علم از کجا آمده و نظریاتی را که هست بررسی کند.

باید در تمام نظریاتی که از سمت تمدن غرب و . . . وزیده می شود اعم از سیاسی، اقتصادی، تاریخی و. . . تشکیک ایجاد کرد و حق یا باطل و راست و دروغ بودن آن را مورد بررسی قرار داد و ریشه و بنیان آن ها را بررسی کرد.

محمد علی ابراهیمی – 21/7/90

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">