تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

جامعه و تکوین(مقاله)

tavalod.blog.ir | جمعه, ۸ مهر ۱۳۹۰، ۰۶:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر


هوالحی

جامعه و تکوین

این نکته را بدانیم و آگاه باشیم که تشریع ریشه در تکوین دارد پس اگر یک فرد تشریعش بر اساس دستورات الهی بود، تکوینش را خدا به صورت نورانی تجلی می دهد و اگر خلاف آن بود، تکوین او دچار ظلمت و سیاهی می گردد؛ حال اگر در یک جامعه تمام مناسبات و روابط اعم از اقتصادی، سیاسی و . . . بر اساس شریعت الهی شکل گرفت، نورانیت تمام جامعه و تمام افراد آن جامعه را فرا می گیرد و تکوین آنها متحول شده و خود به خود با تکوین نورانی خود هماهنگ می شوند و روز به روز به کمال انسانی نزدیک تر می شوند و چنانچه برعکس باشد و روابط یک جامعه و مناسبات تعریف شده در آن بر اساس عقل جدا از وحی و بر اساس القائات شیاطین درست شده باشد روز به روز آن جامعه و افراد آن از خدا دورتر می شوند و حجابی بر حجاب های قبلی خود می افزایند، اگر کسی بخواهد به انسان کامل نزدیک تر شود و در نهایت به سمت الله پیش رود در جامعه اول که تمام مناسبات آن بر اساس شریعت الهی است سریعتر رشد کرده و به هدف خود می رسد ولی در جامعه دوم به زحمت می افتد.

محمد علی ابراهیمی 8/7/1390

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">