تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

نامه ای به خودم و برخی از دوستان انقلابی (قسمت آخر)

tavalod.blog.ir | سه شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۰، ۰۶:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

بسمه تعالی

اگر به عنوان مثال من بنده یک جلسه بیایم و یک یا دو جلسه نیایم٬ یک جلسه هم به دلایل واهی تشکیل نشود غیر از اینکه در خودم و بقیه افراد گروه ایجاد بی انگیزه گی می کنم و موجب ضرر رسیدن به مباحث جلسه می شوم و همچنین عزم خود و دیگران را دچار تزلزل می کنم گمان نمی برم کار دیگری انجام بدهم.

اگر نمی توانیم کاری را قبول کنیم ٬ همان اول بگوییم که من ضعیفم ٬ عزم راسخ ندارم و . . . و آن کار یا مسئولیت را قبول نکنیم و اگر هم قبول می کنیم پس محکم بایستیم و تحت هر شرایطی آن را انجام دهیم .

به نظر بنده غیر از اینکه کسی به رفع حق الناسی پرداخته باشد٬ جسمش ناقص شده و یا از بین رفته باشد هیچ دلیل دیگری نمی تواند برای انجام ندادن یک وظیفه در جبهه حق داشته باشد و اگر این دلایل نباشد حتماً برویم بررسی کنیم و ببیند که آیا در عقایدمان استوار هستیم یا نه!

نکند که می خواهیم با غفلت٬ کاهلی٬ تنبلی و

سستی به دشمن کمک کنیم و جزء منافقان و نامردان

روزگار باشیم.

باید کمی بیشتر با خود فکر کنیم و وظایف خود را مورد بررسی قرار دهیم٬ در مورد شیوه ارتباط خود با دوستان کمی بیشتر دقت کنیم و با مطالعه و تحقیق و تزکیه نفس خود را به ائمه نزدیک تر کنیم.

به گونه ای با گروه و زیر گروه خود رفتار کنیم که هم ما را دوست داشته باشند و هم اگر حرفی خوب٬ بجا و مطابق شریعت گفتیم آن را در موقع مناسب اجرا کنند٬ در رفتار خود ثبات داشته باشیم و هر دفعه به گونه ای متفاوت برخورد نکنیم تا دیگر٬ کسی برای نظرات ما ارزش قائل نباشد.

سعی کنیم راه و روشی در رفتار برگیریم که در آن روابط دوستی قوی تر برقرار کنیم و یا حداقل در باطن کدورتی از همدیگر نداشته باشیم و هر مسئله ای پیش می آید همان موقع و یا در اولین فرصت آن را حل کنیم و برطرف سازیم.

سعی کنیم همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بدانیم که آیا این مسئله را باید در جمع دوستان به او بگوییم و یا در پنهان و بدانیم هر حرفی را کجا بزنیم٬ به یکدیگر احترام بگذاریم و شخصیت هم را در مقابل هم و در مقابل جمع خٌرد نکنیم و از بین نبریم٬ جای مزاح کردن را بدانیم و آن را در موقعی به کار نبریم که باعث از بین رفتن حریم ها و حد و مرزها شود.

انشاءالله بتوانیم با دست در دست هم قرار دادن و و محکم کردن عقاید دینی و روابط بین یکدیگر جامعه ای منسجم داشته باشیم به گونه ای که هیچ نیرویی نتواند آن را متلاشی کند و با کمک پروردگار و ائمه علیه السلام و اولیای خداوند قله های پیروزی را در این جبهه حق یک به یک فتح کرده و با سرعت به جلو پیش برویم و بتوانیم وظایف خود را به درستی انجام داده و کوتاهی نکنیم٬ تا بتوانیم سربلند از آزمایشهای الهی بیرون آمده و در سرای باقی همنشین با اولیای الهی باشیم٬انشاءالله.

پایان

اصل این نوشتار مربوط به تاریخ: ۲/۷/۱۳۸۹ است که با کمی حذف و اضافات و ویرایش بر روی وبلاگ قرار دادم.

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">