تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"


دانشنامه دفاعی :

یکی از اهداف اصلی صهیونیزم پس گرفتن سرزمین موعود است تا در آنجا نظم نوین جهانی را اعلام کنند! اما به راستی سرزمین موعود کجاست و آیا خدا وعده‌ی آن را به آنان داده است و اگر این گونه است در قبال آن چه چیزی از آنان خواسته است.

انتظار بنی اسراییل برای ظهور

بعد از مرگ حضرت یوسف (ع) و به قدرت رسیدن فرعون، کنعانیان مورد جور و ستم فرعون قرار گرفتند. فرعون آنها را از یادگیری علم و فنون منع کرد و پسران آنان را برای حمالی به بردگی می‌گرفتند. بر طبق اعلام فرعون مردان قبطی [ریشه‌ی کلمه از Egypt نام کنونی مصر]* بر زنان و دختران کنعانی حلال بودند. در این وضعیت فلاکت بار آنان عزم خود را برای رهایی از فرعون و ظهور منجی جزم کردند.

ظهور منجی

انتظار واقعی و گریه‌های از ته دل آن قدر ادامه یافت تا خدا ظهور منجی را به قدری نزدیک کرد که پیرمردان آنان به ظهور موسی امیدوار شده بودند.1 موسی ظهور کرد و علیه فرعون قیام کرد.بر طبق روایات موجود موسی (ع) 9 معجزه انجام داد تا فرعون را مجاب کند اما او به لجبازی خود ادامه می‌داد.2

وعده‌ی سرزمین موعود

موسی کلیم الله به قومش پیشنهاد کرد در صورتی که آنان بخواهند با یاری خدا به سرزمین موعود خواهند رفت سرزمینی که در آنجا می‌توانند طی الارض کنند. سرزمینی که در زیر درخت‌هایش شیر و عسل جاری‌ست. مکانی که موسی در آنجا علاوه بر رهبر دینی بودن به رهبر سیاسی آنان نیز بدل شود.3

سفر به سرزمین موعود و آزمون های خداوند برای بنی اسراییل

موسی از قومش عهد گرفت که تا پایان راه با او باشند و به وعده‌ی الهی امیدوار باشند. جمعیت قوم موسی بیش از 600,0000 بود و گذشتن از مسیرها و فرار از مصر کار سختی برای آنها بود. موسی (ع) برای سفر به سرزمین موعود باید از آبی عبور می‌کرد (روی این مسئله بحث وجود دارد که در ادامه برای شما بازگو خواهیم کرد). موسی به اذن خداوند عصای خود را با اب زد و آب را به 12 آبراه تقسیم کرد تا هر سبط4 از مسیری جداگانه عبور کند (به دلیل اختلاف بین اسباط). بعد از گذر موسی و قومش از آب خداوند فرعون و سربازانش را که برای حمله به موسی به آب آمده بودند را در آب غرق کرد.

موسی و قومش راه سختی را برای رسیدن به ارض موعود داشتند. گرمای هوا، نبود آب و غذا از جمله مشکلات آنان بود. به اذن خداوند ابر سایبان آنان شد تا از گرما در روز در امان باشند و در شب ابر به پایین می آمد تا از سرما آسیب نبینند. در هنگام گرسنگی از آسمان بلدرچین بریان و ترنجبین برای آنها می‌آمد و در هنگام تشنگی موسی عصای خود را به سنگی می‌زد و از آن 12 چشمه می‌جوشید برای هر سبط.


در میانه‌های راه آنان به موسی گفتند که از بلدرچین بریان سیر شده‌اند و هوس خوردن پیاز، سیب زمینی، عدس و خیار کرده‌اند و به هیچ وجه حاضر به ادامه‌ی راه نیستند و می‌خواهند به مصر برگردند.5 موسی از قومش عصبانی شد و به آنان گفت برگردید. اما دیگر در راه خبر از آن موهبات الهی نبود و باید بدون این موهبات به مصر می رفتند.قرآن کریم می فرماید ابر سایبان، سنگ خروشان و غذای بریان نعماتی نبود که خدا از انان گرفت، نعمتی که خدا از آنان گرفت استقلال بود.

البته قوم موسی از کرده‌ی خود پشیمان شدند و دوباره به موسی گفتند که می‌خواهند به سرزمین موعود بروند. خداوند توبه‌ی بندگانش را پذیرفت ولی دیگر خبری از آن موهبات الهی نبود. آنان باید سختی‌های راه را تحمل می‌کردند.



بنی اسراییل راه خود را ادامه داند تا به نزدیکی سرزمین موعود رسیدند. به موسی وحی شد در آن سرزمین قومی جبار و ستمگر وجود دارد که شما باید آنان را نابود سازید. این قوم امالقه بودند که جد عرب‌های کنونی به شمار می‌روند. موسی تیم اطلاعاتی را به درون آنان فرستاد تا از ابزار جنگی آنان اطلاعات کسب کنند. موسی به این 12 نفر تاکید کرد که از اطلاعات به دست آمده چیزی به مردم عادی نگویند.

اما چیزی که موسی نمی‌خواست رخ داد و اطلاعات به دست آمده از امالقه بین مردم یک کلاغ چهل کلاغ شد و آنان ترسیدند و به جنگ با امالقه نرفتند. موسی همهچنان سعی داشت مه آن ها را راضی کند تا به جنگ بروند اما آنان با بی شرمی به موسی گفتند:" عمرا به آن جا نمی رویم که بجنگیم ابدا. تو وخدایت به جنگ برو". این گونه بود که آنان به سرزمین موعود نرفتند.6

آیا کنعانیان قوم برگزیده بودند؟

عبارت قوم برگزیده زمانی به آنها تعلق داشت که نزد خداوند عزیز بودند و هنوز عهد خود را با خدا نشکسته بودند. اما آن ها که این عبارت را تحریف کرده‌اند. هنوز هم اعتقاد دارند قوم و نژاد برتر هستند.7

آیا سرزمین موعود فلسطین امروزی است؟

این مسئله به درستی اثبات نشده است.اما خود یهودیان اصرار دارند آبی که از آن عبور کرده اند نیل بوده است تا به این بهانه فلسطین را ارض موعود خود بدانند.اما در قرآن آمده است ما آنان را از دریا[عبارت بحر یعنی دریا به جای عبارت نهر یعنی رودخانه در قرآن استفاده شده است]گذر دادیم.

از این رو می توان این آب را دریای سرخ در نظر گرفت و سرزمین موعود را یا حجاز یا کمی بعد تر، آسیای دور در نظر گرفت.البته به دلیل وجود اماله قه شاید این سرزمین همان حجاز بوده.


--------------------------------------

* حتا در آثار روم باستان هم این سرزمین را عجیپ خوانده و مردم آنرا عجییپتان می‌نامیدند
1
  کد بسیار مهمی است به این دقت کنید.
2 دقت کنید. این موضوع خیلی مهم است. طرف سخن حضرت موسی (ع) فرعون بود. همانطور که طرف سخن حضرت نوح (ع) بزرگان عوام قوم خود بود. این موضوع برای کسانی که در زمینه یهود و صهیونیسم تحقیق میکنند خیلی مهم است و متاسفانه زیاد دقت نمی‌کنند. جالب اینجاست که تمام این اشارات به روشنی در قرآن آمده است. برای همین برخی اوقات من تاکید میکنم دقت کنید. یکی از مهمترین دلایلش همین است.
3 در مباحث آینده در این مورد مفصل صحبت خواهیم کرد.
4 در مورد سبط و اسباط در مباحث گذشته بسیار گفته‌ایم.
5 بهانه‌های بنی‌اسرائیلی را یادتان است؟ از همینجا شروع میشود. چرا؟ اصلی‌ترین دلیلش این است که این‌ها در دلشان هنوز  گوساله پرست بودند.
6 ظاهرن از هر سبط یک نفر تایین شد. کلن این قوم بنی‌اسراییل یک جوری هستند. حتی پیامبران بزرگ خداوند هم نتوانستند از پس خواسته‌های دل سیاه و اهریمنی ایشان برآیند. مطمئن باشید این قوم آخرین عقوبت خود را خواهد دید و هلاک خواهد شد.
7 آنها عهد را شکسته‌اند و خواست و حکم خداوند بر ایشان آوارگی و پراکندگی است. ایشان حق ندارند پا به سرزمین فلسطین بگذارند زیرا این سرزمین را خدا به فرزندان اسماعیل (ع) بخشیده است. سند: سوره نساء آیه 54.
أَمْ یَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلی‏ ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَیْنا آلَ إِبْراهیمَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ آتَیْناهُمْ مُلْکاً عَظیماً
یا به سبب مزیّتى که خدا از فضل خود به مردم داده است بر آنان حسد مىورزند ؟ حسادت برایشان سودى ندارد چرا که ما خود به خاندان ابراهیم ( که پیامبر و اهل بیتش از آنانند ) کتاب آسمانى و دانش دین دادیم و به آنان فرمانروایىِ بزرگ ( پیامبرى، مقام ولایت و هدایت ) بخشیدیم.
حضرت آیت الله موسوی همدانی:
و یا این سخنان به انگیزه حسد می گویند ، حسد از اینکه خدا از فضل خود به او داده و به ایشان نداده با اینکه این تازگی ندارد ، بلکه ما از فضل خود به آل ابراهیم کتاب و حکمت و ملکی عظیم دادیم.
حضرت آبت الله مشکینی:
یا اینکه آنها به مردم ( به پیامبر و آلش ) به خاطر آنچه خداوند از فضلش به آنها داده حسد می ورزند؟ همانا ما به خاندان ابراهیم کتاب و حکمت ( نبوت و شریعت و معارف عقلی ) دادیم و آنها را حکومتی بزرگ عطا کردیم.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
یا اینکه نسبت به مردم [ پیامبر و خاندانش ] ، و بر آنچه خدا از فضلش به آنان بخشیده ، حسد می ورزند؟ ما به آل ابراهیم ، ( که یهود از خاندان او هستند نیز ، ) کتاب و حکمت دادیم و حکومت عظیمی در اختیار آنها [ پیامبران بنی اسرائیل ] قرار دادیم.
ما مسلمانان قوم برگزیده هستیم. خداوند همانطور که در این آیه شریفه فرمود ملک عظیم را به ما بخشیده است. جهودان حق ورود به این ملک را ندارند چرا که عهد را شکسته‌اند.
وسلام


Application Data

  • tavalod.blog.ir

فلسطین

موسی

موعود

یهود

نظرات (۱)

  • یاور گلدوز مطلق
  • سلام
    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام، تشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">