تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تحلیل عناوین روزنامه آرمان 27 مرداد 1394

tavalod.blog.ir | سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۱ ق.ظ | ۲ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

تولد؛ تحلیل روزنامه آرمان 27 مرداد 1394:

نکته اول:

دولتی ها به یاد داشته باشید که یارانه صدقه ای نیست که از طرف جیب خودتان یا پدرانتان به مردم می دهید بلکه یارانه ها همان میزان درآمدی است از بیت المال که چند سالی است که شیوه پرداخت قسمتی از آن به مردم فرق کرده است، یارانه ها از قبل نیز بودند ولیکن شیوه پرداخت آن فرق کرده است. دوستان برای اطلاعات بیشتر این جزوه را مطالعه کنند:

دانلود جزوه اقتصاد یارانه

نکته دوم:

با توجه به شرایط مردم در عصر کنونی به نظر میاد که مسئله خاندان هاشمی مسئله روز کشور نباشد که اینگونه از آن یاد می کنید، مردم ما در زندگی روزمره شان نیاز های جدی تر و دغدغه های فوق العاده تری دارند که گویا از دید شما پنهان مانده و قصد دارید آنها را به سمت دعواهای صرفاً سیاسی بکشانید. رکود در بازارهای امروز گویا فقط بر اثر تحریم و ... نیست چون سالها هست که ما با تحریم دست و پنجه نرم می کنیم ولی رکودی که در بازار هست شاید برای جلوه نمایی دروغین از تحریم ها باشد...، روش مبارزه با نقدینگی  و تورم با جمع کردن پول ها از دست مردم حل نمیشود...

نکته سوم:

چرا بعضی احزاب به دنبال داشتن رابطه خاص و خوب با دولت سعودی هستند؟ چرا روزنامه اطلاعات امروز به گونه ای تیتر می زند که گویا رهبری می گوید که مثلا باید با دولت عربستان هم دست دوستی داد؟ مگر بیانات چند ماه پیش ایشان پیرامون وصف دولت سعودی را فراموش کرده اید که در 26 اردیبهشت 94 فرمودند:" ما از هر مظلومی حمایت خواهیم کرد؛ امروز ملّت یمن مظلومند. دیگر از این ظلم بالاتر نیست که در ماه حرام - ماه رجب ماه حرام است - [مسلمانها را میکُشید.] مشرکین مکّه هم وقتی ماه رجب میشد، جنگ را قطع میکردند."

حالا به نظر شما اینهایی که حتی از مشرکین مکه هم پست تر هستند چه  کسانی هستند؟ که اینقدر طالب به برقراری ارتباط با آنان هستید!

نکته چهارم:

این که در روزنامه آرمان به نقل از جناب هاشمی می فرمایید: "اتفاقاتی که در دوران تحریم از سوی عده‌ای در داخل کشور افتاد که برای ایران زشت است. بعضی‌ها هم دلشان خوش بود که مقاومت می‌کنیم، اما اینکه کشور خود را فقیرتر کنیم، مقاومت نیست، مقاومت واقعی هشت سال دفاع مقدس بود که همه دشمنان یکجا شده بودند و می‌خواستند کشور را بگیرند و انقلاب را نابود کنند، که موفق نشدند."

چند سئوال مطرح می شود:

آیا حدود بیست سال پیش هم که تحریم ها بود از این اتفاقات زشت می افتاد؟ میشه بفرمایید کدام اتفاقات زشت بود؟ آیا رسیدن به دانش بومی هسته ای زشت بود؟ آیا مقابله با تحریم ها زشت بود؟ آیا بالا رفتن اعتبار جهانی ایران زشت بود؟ آیا دستیابی به ساخت جنگ افزارهای نظامی زشت بود؟ آیا پرتاب ماهواره زشت بود؟ آیا برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران به ریاست ایران با حضور اغلب مقامات اول کشور های جهان در ایران زشت بود؟ آیا بالا رفتن رتبه علمی ایران زشت بود؟ آیا بالا رفتن سرعت رشد علمی ایران زشت بود؟ واقعاً چی زشت بود؟!!

  • منظورتان از بعضی ها دلشون خوش بود مقاومت می کنیم، رهبری که نیست؟ چون ایشان مدام حرف از مقاومت می زنند و جوانان را به مقاومت، ایستادگی و ... تشویق می کنند و تحریم ها را به عنوان یک عامل برای رشد و خودباوری ملت بیان می کنند...
  • مقاومت به چه معناست؟ یکی به شما فشار بی جا بیاورد و شما امتناع کنید و خود را از مهلکه به در آورید، به صورتی که او از آوردن فشار نا امید شود مقاومت اسمش نیست؟ اگر مقاومت نبود چی بود؟ مگه الان اتفاقی افتاده؟ هنوز که برجام مسیر قانونی اش را طی نکرده!
  • فقیر به چه کسی یا جامعه ای می گویند؟! آیا مراد از فقیر کسی نیست که ثروت نداشته باشد؟ ایران به میزان بالایی فقط دارای ذخایر معدنی و نفتی و ... است و البته دارای جوانان با استعداد و کوشایی نیز هست پس فقر چه معنایی دارد....
  • اگر توهم فقری هم هست، آیا به دلیل روحیه غرب زدگی و وابستگی و خود باور نداشتن تکنوکرات ها در حدود 20 سال پیش نیست که با فرهنگسازی خاص خودشان و با جلوه دادن اعتقادات باطل خودشان در جامعه به مردم تحمیل کردند؟
  • در تفکر شما مقاومت فقط در جلوی توپ و تانک است؟ مبارزه را فقط با سلاح جنگی پنداشته اید؟ آیا فکر می کنید بعد از پایان جنگ نظامی مبارزه تمام شده است؟
  • آیا نابودی انقلاب و کشور و ... فقط با توپ و تانک میسر بود و هست؟
  • آیا نمی توان گفت که نابودی انقلاب اسلامی برای دشمنان آن، یک هدف بود و هست  ولی یکی از روش های آنان جنگ نظامی با آن بود؟ خب پیروز نشدند با این روش، شما گمان می کنید که هدف را رها کردند؟
  • آیا پنداشته اید که آنها مانند برخی از ما که آرمانهای انقلابی به ظاهر بیان می کردیم ولی بعد از جنگ از اهداف خودمان دست کشیدیم از اهدافشان دست کشیدند؟
  • آیا اینقدر که آنها در رسیدن به هدفشان مصمم هستند ما مصمم هستیم؟

محمد علی ابراهیمی

27 مرداد 1394

tavalod.blog.ir

..................................

لینک دانلود جزوه اقتصاد یارانه:

http://nabard57.ir/?book=56-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-1

نظرات (۲)

  • زهرا احمدآبادی
  • بحث جالبی بود 
    من روزنامه نمیخونم اما جالب بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">