تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

دانلو جزوه حزب اللهی انقلابی

tavalod.blog.ir | پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

حزب اللهی بودن و انقلابی بودن یکی از مهمترین عوامل شخصیتی در ایجاد حیات طیبه

دریافت فایل pdf
حجم: 489 کیلوبایت

زمان: 26 مرداد 1358/23 رمضان 1399[1]

مکان: قم.

موضوع: ضرورت تأسیس حزب مستضعفین- هشدار به احزاب و گروههاى فاسد و توطئه‏گر.

مناسبت: روز قدس.

حضار: ملت مسلمان ایران.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم

حزب الله

من از ملتها و دولتهایى که در این نداى اسلامى با ما موافقت کردند و لبیک به نداى اسلام دادند تشکر مى‏کنم؛ و سلامت و تأیید همه را از خداوند تعالى خواستارم.

روز قدس یک روز اسلامى است، و یک بسیج عمومى اسلامى بود. و من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از براى یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا. و من امیدوارم که یک حزب به اسم «حزب مستضعفین» در تمام دنیا به وجود بیاید، و همه مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند، و مشکلاتى که سر راه مستضعفین است از میان بردارند، و قیام در مقابل مستکبرین و چپاولگران شرق و غرب کنند و دیگر اجازه ندهند که مستکبرین بر مستضعفین عالَم ظلم کنند، و نداى اسلام را و وعده اسلام را- که حکومت مستضعفین بر مستکبرین است و «وراثت ارض» براى مستضعفین است- متحقق کنند. تاکنون مستضعفین متفرق بودند، و با تفرقه، کارى انجام نمى‏گیرد. اکنون که نمونه‏اى از پیوند مستضعفین در بلاد مسلمین تحقق پیدا کرد، این نمونه باید به یک سطح وسیعترى، در تمام قشرهاى انسانهاى تاریخ، تحقق پیدا کند به اسم «حزب مستضعفین»، که همان «حزب اللَّه» است و موافق اراده خداى تبارک و تعالى است که مستضعفین، وارث ارض.

باید بشوند. ما از جمیع مستضعفین عالَم دعوت مى‏کنیم که با هم در «حزب مستضعفین» وارد بشوند، و مشکلات خودشان را با دست جمع و اراده مصمم عمومى رفع کنند؛ و هر مسئله‏اى که در هر جا و در هر ملتى پیش مى‏آید به وسیله «حزب مستضعفین» رفع بشود ..

مهلت دادن به اسرائیل، اشتباه است.

من باید با کمال تأسف عرض کنم که یک اشتباه دولتها و ملتهاى اسلام، و خصوصاً دولتها و ملتهاى عرب کردند؛ و یک اشتباه هم در ایران ما کردیم. اشتباهى که همه مسلمین، خصوصاً ملتها و دولتهاى عرب کردند این بود که مهلت دادند که اسرائیل و اغراض شخصیه دولتها مانع شد از اینکه صداى اسرائیل را در همان اول خفه کنند و نگذارند قدرت پیدا بکند. و مع الأسف به نصیحتهاى ما که در طول بیست سال یا قدرى کمتر فریاد زدیم و آنها را دعوت کردیم به اتحاد بر ضد اسرائیل، اغراض مانع شد از اینکه اجابت کنند. مهلت دادند تا اینکه مطلب به اینجا رسید که الآن دست تعدى او دراز شده است، و جنوب لبنان را به آتش مى‏کشد و فلسطین را مى‏خواهد عقب بزند، و ما گفته ایم مکرر که اسرائیل- این جرثومه فساد- اکتفا به قدس، اکتفا به بیت المقدس، نخواهد کرد. و اگر مهلت داده شود، تمام دوَل اسلامى در معرض خطر است. اشتباه سابق باید جبران بشود به اتحاد مسلمین و تشکیل «حزب مستضعفین» بر ضد مستکبرین- که در رأس آنها امریکاى جانى است، و نوکر بسیار فاسد او که اسرائیل است. این اشتباه دوَل اسلامى و اعراب خصوصاً بود و باید جبران کنند این اشتباه را، و در پیشگاه خداى تبارک و تعالى توبه کنند ..

 

 

اگر انقلابى عملى شده بود...

و اما اشتباهى که ما کردیم این بود که به طور انقلابى عمل نکردیم و مهلت دادیم به این قشرهاى فاسد، و دولت انقلابى و ارتش انقلابى و پاسداران انقلابى، هیچ یک از اینها عمل انقلابى نکردند و انقلابى نبودند. اگر ما از اول که رژیم فاسد را شکستیم و این‏ سد بسیار فاسد را خراب کردیم، به طور انقلابى عمل کرده بودیم، قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطیل کرده بودیم، و رؤساى آنها را به محاکمه کشیده بودیم و حزبهاى فاسد را ممنوع اعلام کرده بودیم، و رؤساى آنها را به سزاى خودشان رسانده بودیم، و چوبه‏هاى دار را در میدانهاى بزرگ برپا کرده بودیم و مفسدین و فاسدین را درو کرده بودیم، این زحمتها پیش نمى‏آمد. من از پیشگاه خداى متعال و از پیشگاه ملت عزیز، عذر مى‏خواهم، خطاى خودمان را عذر مى خواهم. ما مردم انقلابى نبودیم، دولت ما انقلابى نیست، ارتش ما انقلابى نیست، ژاندارمرى ما انقلابى نیست، شهربانى ما انقلابى نیست، پاسداران ما هم انقلابى نیستند؛ من هم انقلابى نیستم. اگر ما انقلابى بودیم، اجازه نمى‏دادیم اینها اظهار وجود کنند. تمام احزاب را ممنوع اعلام مى‏کردیم. تمام جبهه‏ها را ممنوع اعلام مى‏کردیم. یک حزب، و آن «حزب اللَّه»، حزب مستضعفین ..

هشدار به قشرهاى فاسد...

و من توبه مى‏کنم از این اشتباهى که کردم، و من اعلام مى‏کنم به این قشرهاى فاسد در سرتاسر ایران که اگر سرجاى خودشان ننشینند، ما به طور انقلابى با آنها عمل مى‏کنیم. مولاى ما، امیرالمؤمنین- سلام اللَّه علیه- آن مرد نمونه عالَم، آن انسان به تمام معنا انسان، آنکه در عبادت آنطور بود و در زهد و تقوا آنطور و در رَحم و مروت آنطور و با مستضعفین آنطور بود، با مستکبرین و با کسانى که توطئه مى‏کنند شمشیر را [مى‏کشید و] مى‏کشت. هفتصد نفر را در یک روز- چنانچه نقل مى‏کنند- از یهود بنى قُرَیْضَه- که نظیر اسرائیل بود و اینها از نسل آنها شاید باشند- از دم شمشیر گذراند! خداى تبارک و تعالى در موضع عفو و رحمتْ رحیم است. و در موضع انتقام، انتقامجو. امام مسلمین هم اینطور بود، در موقع رحمت، رحمت؛ و در موقع انتقام، انتقام. ما نمى‏ترسیم از اینکه در روزنامه‏هاى سابق، در روزنامه‏هاى خارج از ایران، براى ما چیزى بنویسند. ما نمى خواهیم وجاهت در ایران، در ...، در خارج کشور پیدا بکنیم. ما مى‏خواهیم به امر خدا عمل کنیم، و خواهیم کرد ..

أَشِدَّاءُ عَلَى الکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ.[2] این توطئه گرها در صف کفار واقع هستند. این توطئه گرها در کردستان و غیر آن در صف کفار هستند، با آنها باید با شدت رفتار کرد. دولت با شدت رفتار کند، ژاندارمرى با شدت رفتار کند؛ ارتش با شدت رفتار کند. اگر با شدت رفتار نکنند، ما با آنها با شدت رفتار مى‏کنیم. ما با خود همینها، با خود همینها که مسامحه بکنند، اگر مسامحه بکنند، با شدت رفتار مى‏کنیم. مسامحه حدودى دارد، جلب وجاهت حدودى دارد. مصالح مسلمین را نمى‏گذارند به این امور از بین برود. دادستان انقلاب موظف است مجلاتى که بر ضد مسیر ملت است و توطئه‏گر است تمام را توقیف کند، و نویسندگان آنها را دعوت کند به دادگاه و محاکمه کند. موظف است کسانى که توطئه مى‏کنند و اسم «حزب» روى خودشان مى‏گذارند، رؤساى آنها را بخواهد و آنها را محاکمه کند. ما باز تا چندى مهلت مى‏دهیم به این قشرهاى فاسد؛ و این اعلام آخر است و اگر چنانچه در کار خودشان تعدیل نکنند و به ملت برنگردند و دست از توطئه‏ها برندارند، خدا مى‏داند انقلابى عمل مى‏کنم. مى‏آیم تهران و رؤسایى که مسامحه مى‏کنند با آنها انقلابى عمل مى‏کنم. قشرهایى از ارتش که اطاعت از بالاترها نمى‏کنند و امر آنها را اطاعت نمى‏کنند باید بدانند که من با آنها اگر آمدم، انقلابى عمل مى‏کنم. عذرها را کنار بگذارید! بروید فاسدها را سرکوب کنید، بروید توطئه گرها را سرکوبى کنید؛ مسامحه نکنید! دولت مسامحه نکند، ارتش مسامحه نکند، ژاندارمرى مسامحه نکند؛ پاسداران مسامحه نکنند ..

من باز از همه قشرهاى ملت، از همه روشنفکران، از همه احزاب، از همه دستجات و گروهها- گروهها که مع الأسف تاکنون شاید دویست گروه پیدا شده باشد!- تقاضا مى‏کنم که مسیرتان، مسیر ملت و مسیر اسلام باشد، به ملت بپیوندید؛ صلاح شما در این است که به ملت بپیوندید. اگر خداى نخواسته این نهضت عقب بزند، شماها هم فداى.

غلطکاریهاى خودتان خواهید شد. لکن نهضت ما عقب نخواهد زد و نهضت ما به پیش مى رود، و باید سایر ملتها از نهضت ما عبرت بگیرند؛ و حکومتها از حکومت سابق ما و از وضعى که براى او پیش آمد، عبرت بگیرند ..

ملت افغانستان از ایران عبرت بگیرد، و این فاسدها را- که مردم را به خون و خاک مى کِشند- به سر جاى خودشان بنشانند. ارتش افغانستان به ملت بپیوندد. حکم اسلام است. ادارات دولتى افغانستان همان طورى که ادارات ما به ملت پیوستند به ملت بپیوندند؛ ژاندارمرى آنجا به ملت بپیوندد و این فاسد[3]  را بیرون کند. ما امیدواریم که با وحدت کلمه مسلمین مسائل اسلام، مسائل فلسطین، مسائل افغانستان، حل بشود ..

من از خداى تبارک و تعالى سلامت و توفیق مسلمین را خواستارم. و از خداى تبارک و تعالى خواهانم که مستضعفین را بر مستکبرین غلبه بدهد و زمین را به آنها به ارث عنایت فرماید ..

- والسلام علیکم و رحمة اللَّه.

 



[1] در صحیفه نور، تاریخ 27/5/58 درج گردیده اما به استناد گزارش مطبوعات، سخنرانى امام خمینى در جمع راهپیمایان روز قدس در روز 26 مرداد ایراد شده است.- صحیفه امام، ج‏9، ص: 280

 

[2] بخشى از آیه 29 سوره فتح: «سخت دلند بر کافران و مهربانانند در ان خویش»

[3] نورمحمد تره کى، رئیس جمهور دست نشانده روسها در افغانستان.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">