تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

آقای هاشمی در ادامه داستان جالبی از ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین تعریف می کند. از دهه 40 می گوید و از خفقان ساواک و از انتشار کتابی درباره فلسطین. کتابی که نویسنده اش سفیر اردن بود و مترجمش سرباز فراری!. کتابی که 5 تومان پیش فروش شد و 7 تومان فروش رفت. کتابی که هم امام(ره) خواندنش را به علماء توصیه کردند و هم دکتر مصدق چکی در حمایتش فرستاد. آقای هاشمی بعد از این روایت تاریخی گلایه ای هم از برخی کارهای بی منطق و افراطی و شعاری این سالها می کند که نانش به اسرائیل رسید و دودش به چشم فلسطینی ها رفت. تعبیر آقای هاشمی درباره انکار هولوکاست جالب است. می گوید انکار هولوکاست و توجیه ظلم هیتلر، برای صهیونیست ها،  مثل این بود که به آدم کوری دو تا چشم بینا هدیه بدهند.این تعبیر خیلی هم بیراهه نیست چرا که نویسنده فیگارو (مارک هنری) همین چند وقت پیش و بعد از حضور آقای روحانی در نیویورک بود که نوشت: اسرائیل تازه بعد از رفتن احمدی نژاد فهمید چه کسی رفته!.

آقای هاشمی خیلی تأکید دارد که حساب یهودی ها و صهیونیستهای اشغالگر را از هم جدا کند. خاطره ای قدیمی هم از  یک شهروند یهودی ساکن رفسنجان تعریف می کند که هم در کمال دوستی با مردم زندگی می کرد و هم داروی درمان مسلمانان را می داد. آقای هاشمی از توصیه های قرآنی ارتباط با اهل کتاب می گوید. این گستردگی اندیشه قرآنی هاشمی به قول آیت الله معرفت(ره) ریشه در عمق نگاه قرآنی او دارد. نگاهی که در آن نه تنها بهشت فقط جای شیعیان نیست بلکه سایر مسلمانان و سایر ادیان را هم به شرط عمل به دین خود شامل می شود. بزرگترین فاصله هاشمی و افراطی ها از همین نگاه قرآنی نشأت گرفته. یکی فراخ و روشن و جاذب ، دیگری تنگ و تاریک و دافع.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی هاشمی


حتماً بخوانید:

+ دیدگاه امام خامنه ای و روحانی درباره هولوکاست

نظرات (۱)

سلام
بروز هستم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">