تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تأثیر ایمان به غیب

tavalod.blog.ir | شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

ایمان به خدا، ایمان به دین، ایمان به مقدّسات و ایمان به غیب، ارزشهاى کمى نیست؛ اینها را نباید دست کم گرفت؛ اینها بسیار اهمیت دارد و تضمین‌کننده سعادت و صلاح و فلاح است. ممکن است یکى ایمان به غیب داشته باشد، اما ده اشکال هم داشته باشد؛ چنین کسى پیشرفت نمى‌کند. بحث بر سر تأثیر ایمان به غیب است. اگر ایمان به غیب نباشد، خیلى از مشکلات به‌وجود مى‌آید. همان‌طور که مى‌دانید، بدون شک علم پایه تمدّن است؛ اما شرط کافى براى یک مدنیّتِ درست نیست. نتیجه علمِ منهاى ایمان به غیب، همین مى‌شود که امروز در دنیا مى‌بینید. ببینید امروز علم با همه شرافت و ارزشش، در دست جهانخواران و دیوانه‌هاى زنجیرىِ بین‌المللى به چه تبدیل شده است! نه حقّى براى انسان، نه حقّى براى ملتها، نه حقّى براى حقیقت و نه ارزشى براى راستگویى و صدق قائل نیستند. ایمان در دل جوان مى‌تواند دمیده شود؛ هم ایمان به دین و عالم غیب و معرفت و معنویت، و هم ایمان به هویت ملى خودش؛ شخصیت تاریخى و بستگیها و دلبستگیهاى گذشته و حال خودش.

۱۳۸۲/۰۲/۲۲

بیانات در دیدار اساتید دانشگاه شهید بهشتى‌

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">