تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

یعنی احمدی نژاد دروغ می گه یا .../شاید هم روحانی درست میگه!

tavalod.blog.ir | دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

متون زیر صحبت های دکتر احمدی نژاد در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با رهبر معظم انقلاب

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲



آیا بدهی دولت به بانک مرکزی افزایش یافته است و این دولت بدهکارترین دولت تاریخ است؟

- با مصوبه مجمع عمومی در خرداد سال 92 و براساس بند ب ماده 26 قانون پولی و بانکی کشور

تمام بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی تسویه شد که این بدهی‌ها از سال 57 تجمیع شده بود که بخشی از آن مربوط به اوراق مشارکت و سرمایه گذاری‌های دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی بود. دولت با این کار خود چند کار انجام داد؛ وقتی بدهی را تسویه کرد، بانک مرکزی را تقویت کرد. در واقع بانک مرکزی حساب‌های آن شفاف و قدرتمند شد.

ثانیاً از تزریق نقدینگی بعدی به اقتصاد کشور پیشگیری کرد و ثالثاً فرصت جدیدی برای اخذ تسهیلات از نظام بانکی برای دولت بعدی به استناد قانون بودجه 92 فراهم کرد. مجموعه تلاش‌هایی که برای متوقف کردن اقدام دولت انجام شد، بهترین سند برای قانونی بودن و صحیح بودن اقدام دولت است.

معلوم شد که نه تنها اتهام بدهکارترین دولت تاریخ به این دولت اتهامی واهی و یک دروغ بزرگ است، بلکه این دولت بدهی های انباشته دولتهای قبلی را نیز تسویه کرده است.

سوال دوازدهم؛ آیا بدهی های خارجی کشور افزایش یافته و کشور بدهکارتر شده است؟

مجموعه تعهدات بالقوه خارجی کشور، در سال 84 ، 41.9 میلیارد دلار بوده است که این میزان در پایان سال 91 به 15.9 میلیارد دلار رسیده است، یعنی حدود 26 میلیارد دلار تعهدات بالقوه خارجی کاهش یافته است. پس کشور الان نه تنها بدهکارتر نشده بلکه بخش مهمی از بدهی‌های خارجی کشور مانده از گذشته را نیز تسویه کرده است.


ولی امروز روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری گفت:

دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با خزانه خالی با انبوهی از بدهکاری مواجه بوده است.(تشویق حضار...)، البته این جا خیلی جای کف زدن نیست، معنی این تشویق را می‌دانم چیست و آن اینکه شما در دلتان با ما همراهید.
در گزارش هفته گذشته یک صندوق در دولت اعلام کرد که بیش از 50 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است. این فقط یک صندوق است و همانجا مسئول صندوق دیگری گفت، صندوق ما بیش از این از دولت طلب دارد. این 100 هزار میلیارد تومان یک گوشه ای از بدهکاری‌های دولت است. اما دولت با امید، اعتماد، عقلانیت، تدبیر و کلید همت شما، فرهیختگان، اندیشمندان، با استقامت ملت ایران به تعبیر مقام معظم رهبری از این پیچ به خوبی عبور خواهد کرد.


متون زیر را هم کابینه دولت دهم در در دیدار هیأت وزیران با رهبر معظم انقلاب در روز دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ نقل شده:

وزیر اقتصاد از افزایش شاخص توسعه انسانی کشور خبر داد و تأکید کرد: تولید ناخالص داخلی به مرز یک هزار میلیارد تومان و رتبه ایران به رتبه هفدهمی اقتصاد دنیا رسید، ذخایر خارجی کشور فراتر از 100 میلیارد دلار شد و مجموعه تعهدات خارجی کشور به 3/14 میلیارد دلار رسید که معادل یک سوم میزان بدهی خارجی کشور در سال 84 است.

بهمنی رییس کل بانک مرکزی در گزارش خود با اشاره به مجموعه ای از محدودیت های خارجی و تحریم ها گفت: با وجود همه این فشارها، ذخایر ارزی کشور در سالهای اخیر به بیش از یکصد میلیارد دلار افزایش یافته، ضمن آنکه توانسته ایم 5/27 میلیارد دلار از بدهی های خود را کاهش دهیم.


و در آخر اشاره کنم به اینکه:

29 تیرماه سال جاری بود که حسن رادمر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد ذخایر مطمئنی از کالاهای اساسی برای دولت یازدهم فراهم شده است که انبار آنها به دولت یازدهم انتقال داده خواهد شد.
وی با اشاره به دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونانش با رئیس جمهور منتخب گفته بود: در این جلسه گزارش مبسوطی در خصوص وضعیت ذخایر کالاهای اساسی ارایه شده است و بر این اساس، جای نگرانی برای تامین کالاهای اساسی در ماههای ابتدایی دولت یازدهم وجود ندارد. وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی آن را دارد تا انبار ذخایر کالاها را به نمایندگان رییس جمهوری منتخب در امور انتقال دولت را تحویل دهد.وی اظهار داشته بود: ذخایر کالاهای اساسی در وضعیت قابل قبول و مناسبی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش دارد که دولت جدید در ماه های نخستین استقرار خود درگیر ذخیره سازی نباشد و با آسودگی خاطر از موجودی ها استفاده کند. (مصاحبه با مهر/ 29 تیرماه)


و تازه انبار ها را نیز در پایان دولت دهم از صدا و سیما نشان میدادند ولی آیا اینها .../

نکنه یک شبه همه چیز هیچ چیز شده!!!

اون انبار هایی که نشان می داد را خود کارشناسان می گفتند تا حدود 2 ماه را جواب میده!!


منابع:

http://www.president.ir

http://nocutpress.com

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">