تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

نکته هایی که در اینجا قابل ذکر است:

۱. این علوم و ابزار هایی که در اینجا مد نظر است علوم و ابزار های بوجود آمده در دنیای مدرن و یا تحت تاثیر دنیای مدرن است.

۲. اکثر مواردی که ما آنها را به عنوان علوم مختلف می شناسیم در اصل همان دانش های بشری هستند که در مقاله ای جدا تا حدودی در این وبلاگ به این موضوع پرداخته ایم.

۳. منظور از اهداف در اینجا اهدافی است که در راستای هدف اصلی حیات آدمی یعنی همان عبد شدن انسان قرار می گیرد و پیامبران و اولیای خدا در دوران مختلف به شیوه های گوناگون متذکر همین موضوع به انسان ها بوده اند که البته به دلیل نبودن حکومت مستمر،پایدار و سالم واحد الهی تا ظهور انقلاب اسلامی به این هدف به صورت جدی پرداخته نشده است گرچه همه پیامبران از برای این هدف مبعوث شدند.

متوجه باشید که اگر انسان بر اساس هدف خود علمی را تولید کرد و یا ابزاری را بوجود آورد حتما آن علم یا آن ابزار او را در رسیدن به آن هدف تا حدود زیادی یاری خواهد کرد.

حال ابتدا باید بررسی شود که تا چه میزان اهداف بنیانگذاران دنیای مدرن با اهداف الهی همسنخی دارد.

. . . .

  • tavalod.blog.ir

علم

ابزار

مدرنیته

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">