تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تنظیم(مقاله)

tavalod.blog.ir | يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر


هو العلیم

تنظیم

احادیث و قرآن برای تنظیم امور بشر است، اسلام برنامه دارد، تز دارد، اسلام به گونه ای است که برای تربیت انسان از قبل از تولد در موقع انعقاد نطفه تا پس از مرگ، چگونگی خاکسپاری و دفن و . . . برای هر فرد برنامه دارد.

اکثر کتاب های احادیث موجود ما بیشتر در مورد روش های اداره کردن یک جامعه و بیانگر چگونگی تعاملات افراد و ارتباط صحیح شان با خود، با دیگران، با طبیعت و محیط پیرامونشان و با خدا است؛ در تمام امور از جمله سیاست، اقتصاد، مدیریت، آداب معاشرت و . . . برنامه دارد.

باید با تلاش، کوشش، برنامه ریزی صحیح و با قلبی پاکیزه از هرگونه گناه و معصیت راه و روش زندگی و قوانینی را در همه ابعاد مطابق با زمان حال خودمان و به شیوه ای ساده و روان از دل این کتب بیرون آوریم و پس از تبیین و تدوین آنها را در اختیار عموم قرار دهیم.

باید چهار چوب فکری ما به گونه ای شود که بتوانیم برنامه زندگی جامعی از بطن قرآن و احادیث بیرون آوریم؛ باید بدانیم و بررسی کنیم که ویژگی یک انسان الهی که در قرآن و احادیث آمده چگونه است، آن ها را بررسی کنیم.

الآن یک حرکت اصلی در عالم هستی در حال جریان است و آن حرکت اصلی انقلاب اسلامی است. باید خود را با این حرکت بزرگ و فراگیر هماهنگ کنیم و در جاری شدن بیشتر این حرکت در تمام هستی، تلاش بیشتری بکنیم.

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">