تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تشریع و تکوین 2(مقاله)

tavalod.blog.ir | سه شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۰، ۰۶:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر


بسمه تعالی

یکی از علت هایی که فقه بعضی از فقها نمی تواند جامعه را اداره کند به دلیل این است که آنها تکوین و تشریع را به طور کامل در نظر نمی گیرند و گاهی فقط به باید و نباید ها می پردازند و اصلاً به تاْثیر آن باید و نباید ها در باطن انسان توجه ندارند، اگر فقیهی فقط به ظاهر تکیه کرد و به تاْثیر آن عمل شرعی در باطن توجه نکرد این عمل او بعداً جامعه را دچار مشکل می کند و چه بسا به خاطر بی توجهی او به این موضوع جامعه از مسیر خویش خارج شود. ممکن است آن عملی که ایشان تعریف کرده اند و به گمان خویش از متون و منابع دینی خارج کرده اند باطن افراد را دچار کاستی کند و آنها ر به طور کلی از مسیر سیر الی الله باز دارد. پس لازم است حتماً فقهای ما تکوین را در نظر بگیرند و مطابق با آن حکمی را صادر کنند و در صورت امکان اهل عمل، باطن، غیب و ملکوت باشند تا بتوانند تکوین را درک کنند.

  • tavalod.blog.ir

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">