تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

تولد

اگر ما برای صدور مفاهیم انقلاب، همین جزوه‌ها و کتابها را منتشر بکنیم، کار کمی نکرده‌ایم؛ کار زیادی انجام گرفته است. "امام خامنه ای"

سازوکار آرزوی بزرگ (امام خامنه ای)

tavalod.blog.ir | پنجشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۰، ۰۸:۰۸ ق.ظ | ۰ نظر


براى رسیدن به هر آرزوى بزرگ و هر هدف والایى، سازوکارى وجود دارد؛

این سازوکار را باید جوانِ هوشمندِ فرزانه‏ى دانشجو پیدا کند.

بحث جنبش نرم‏ افزارى از همین قبیل است؛

بحث آزاداندیشى از همین قبیل است؛

بحث‏هاى گوناگونى که در زمینه‏هاى مختلف اجتماعى مى‏شود، از همین قبیل است.


منطق ما قوى است. ما از لحاظ منطق در مقابل هیچ‏کس کم نمى‏آوریم؛ دیگران در مقابل ما کم مى‏آورند. واقعیت‏هاى جامعه هم صحت آن منطق را نشان داده است. با این‏که در طول سالهاى متمادى خرابکارى شده، جنگ و موانع بیرونى بوده، نفوذ آدمهاى ناباب در دستگاه‏ها بوده، بى‏همتى و بى‏حالىِ بعضى‏ها بوده؛ در عین حال هرجا ما با همان اصول و تفکرات انقلابىِ اصیل جلو رفته‏ایم، واقعاً پیش رفته‏ایم؛ نمونه‏هایش همین پیشرفت‏هاى صنعتى و علمى و گشایش‏هاى گوناگونى است که در کارها به‏وجود آمده. هرجا کارِ برجسته‏ای شد، انسان وقتى رفت، دید یک عنصر مؤمن در آن‏جا مسؤولیتِ تعیین‏کننده‏ای دارد؛ این را بنده در جاهاى مختلف به تجربه مشاهده کرده‏ام. هرجا کارها لنگ است، به‏خاطر این است که در آن از این بى‏ایمانى‏ها و بى‏ریشه‏یى‏ها که منجر به نفع‏طلبى و فساد و تبعیض و رفیق‏بازى و امثال اینها مى‏شود، وجود دارد. بنابراین در میدان عمل هم ما این فکر را آزموده‏ایم.

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">